رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد با بیان اینکه استاندارد فرآورده های خونی این پایگاه پس از بازدید و نظارت های لازم تائید و مجوز صادرات پلاسما از مهاباد به اتحادیه اروپا صادر شده است، گفت: متناسب سازی مکان و تجهیزات برای کسب این استانداردها، حدود 6 میلیارد ریال هزینه داشته اس

مجوز صادرات پلاسما از مهاباد به اتحادیه اروپا صادر شد

سلامت نیوز:  رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد با بیان اینکه استاندارد فرآورده های خونی این پایگاه پس از بازدید و نظارت های لازم تائید و مجوز صادرات پلاسما از مهاباد به اتحادیه اروپا صادر شده است، گفت: متناسب سازی مکان و تجهیزات برای کسب این استانداردها، حدود 6 میلیارد ریال هزینه داشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،داود نصر اظهار کرد: پایگاه انتقال خون مهاباد در این مسیر به دستگاه بلاس برای تولید پلاسما و سردخانه ویژه فرآورده های خونی مجهز شده و با توجه به استانداردهای اتحادیه اروپا متناسب سازی شده است.


نصر اظهار کرد: شرکت  اکتافارما /Octapharma/  اتریش به نمایندگی از اتحادیه اروپا پس از بازدید و نظارت های لازم مجوز تولید و صادرات پلاسما از پایگاه انتقال خون مهاباد به اروپا را صادر کرده است.


وی با تاکید بر اینکه پلاسما تنها بخش کوچکی از خون است و فرآوردهای فراوان دیگر درمانی نیز از خون تولید می شود، افزود: پایگاه انتقال خون مهاباد علاوه بر پلاسما، تولیدکننده گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی پی، سی پی پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون است.


به گفته وی، پر کردن باکس های خونی با پلاسما برای صادرات به کشورهای اروپایی با نظارت سازمان مرکزی در تهران انجام می شود و پیش از این مجوز صادرات پلاسما به اروپا به برخی از مراکز استان های کشور داده شده است.


به گزارش ایرنا پلاسما 55 درصد خون را تشکیل می‌دهد و مایعی است که 91 درصد آن را آب، یک درصد آن را املاح و یون های معدنی، هفت درصد آن را پروتئین های پلاسما و یک درصد باقیمانده را ویتامین‌ها، مواد قندی و لیپیدها، هورمون‌ها، اسیدهای آمینه، گلوکز و چربی و مواد دفعی تشکیل داده است.


پایگاه انتقال خون مهاباد به عنوان یکی از پایگاه های اقماری آذربایجان غربی از سال 78 شمسی در ساختمان مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است؛ این شهرستان با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha