محققان از مدت ها قبل می دانند که دیابت می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد، اما اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که این خطر را می توان با مصرف طولانی مدت آسپرین کم دوز به اندازه قابل توجهی کاهش داد.

مصرف آسپرین خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان دیابتی کاهش می دهد

سلامت نیوز: محققان از مدت ها قبل می دانند که دیابت می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد، اما اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که این خطر را می توان با مصرف طولانی مدت آسپرین کم دوز به اندازه قابل توجهی کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، دیابت نوع دو شایع ترین شکل این بیماری است و زمانی بروز می کند که بدن دیگر قادر به استفاده موثر از هورمون انسولین نیست که این موضوع به افزایش سطح قند خون منجر می شود.


به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی،تحقیقات قبلی ارتباطی را میان دیابت و افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان نشان دادند. برای مثال مطالعه ای که در سال 2012 منتشر شد، از افزایش 20 درصدی این خطر در میان زنان مبتلا به دیابت حکایت دارد.


اکنون محققان تایوانی از جمله دکتر یی سون یانگ از دانشگاه پزشکی چانگ شان در Taichung به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک دوز روزانه آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان مبتلا به دیابت کاهش دهد.


محققان در این مطالعه از داده های پایگاه داده های تحقیقات بیمه ملی سلامت در تایوان استفاده کردند. آنها 148 هزار و 739 زن را که دیابت داشتند، شناسایی کردند.
محققان در مدت پیگیری 14 ساله وضعیت این زنان، شیوع سرطان پستان را در میان زنانی که هر روز آسپرین کم دوز (75 تا 165 میلی گرم آسپرین در روز) مصرف می کردند، براورد کردند.
این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پستان در مدت این 14 سال در زنانی که روزانه آسپرین کم دوز مصرف می کردند، 18 درصد کمتر بود.
یافته های این مطالعه که در مجله Womens Health منتشر شد، بعد از در نظر گرفتن شماری از عوامل احتمالی مداخله گر از جمله سن افراد شرکت کننده و وجود سایر بیماری ها همچنان صادق بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha