سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

با شروع فصل بهاروتابستان در بین کودکان سرماخوردگی آلرژیک نیز افزایش می‌یابد که والدین باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند

سرماخوردگی آلرژیک را جدی بگیرید

سلامت نیوز:سرماخوردگی شاید یک موضوع ساده برای بزرگسالان باشد اما در کودکان وضعیت متفاوت است. پدران و ماردان می‌دانند که به کودک هر دارویی نمی‌شود خوراند و مراقبت از کودک هنگام بیماری شرایط خاصی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد، با شروع فصل بهاروتابستان در بین کودکان سرماخوردگی آلرژیک نیز افزایش می‌یابد که والدین باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.با توجه به اهمیت موضوع در اینباره با دکتر مهرداد امیرمعینی-متخصص اطفال به گفتگو نشسته که در ادامه می‌خوانید.


وی در ابتدا گفت : بسیاری از افراد به اشتباه آلرژی را سرماخوردگی به حساب می‌آورند در صورتی که سرماخوردگی به طور معمول 3 تا 7 روز می‌باشد و به ندرت به 10 روز می‌کشد، ولی آلرژی به طور معمول بیشتر از 10 روز طول کشیده و بعد از دوره کوتاه بهبودی دوباره تکرار می‌شود و بیمار به پزشک مراجعه می‌کند، یعنی در سرماخوردگی، بیمار سریع تر دنبال درمان می‌گردد.

شدت علامت‌ها‌ی سرماخوردگی در دوره خود کم کم کاهش میابد، ولی آلرژی، حالت حمله‌ای دارد و در اوایل صبح و غروب بیشتر می‌باشد وبهبودی در علایم دیده نمی‌شود. سرماخوردگی، یک بیماری حاد محسوب می‌شود، ولی آلرژی، مزمن و طولانی مدت می‌باشد و در کودکان بالای دو سال مشاهده می‌شود. در دخترها و پسرها میزان ابتلا به این بیماری به یک میزان است.

دکتر امیرمعینی در پاسخ به این سوال که علایم سرماخوردگی آلرژیک چیست، خاطرنشان کرد : علایم سرماخوردگی آلرژیک عبارتند از گرفتگی بینی، ترشح بینی، سرفه، تنفس دهانی، خارش بینی، خارش چشم می‌باشد. این متخصص اطفال در ادامه راه‌های پیشگیری بیماری سرماخوردگی آلرژیک را در کودکان اینگونه تشریح کرد : در کودکانی که زمینه آلرژیک در آنها مثبت می‌باشد به طور مثال خشکی پوست مشاهده شود، باید هرچه زودتر مراحل درمان دارویی را آغاز تا زمینه مشکل برطرف شود، زیرا در سنین بالاتر می‌تواند سرماخوردگی آلرژیک را ایجاد نماید. 
وی در ادامه بیان کرد : سرماخوردگی آلرژیک یا رینیت آلرژیک باید حتما در صورت بروز به وسیله درمان دارویی به طور مثال اسپری بینی، مراحل درمان آغاز شود تا از تکرار آن جلوگیری شود و بتوانیم بیماری را تحت کنترل درآوریم. عدم درمان سرماخوردگی آلرژیک در کودکان، آنها را در بزرگسالی به بیماری آسم مبتلا خواهد کرد. 
این متخصص اطفال در پایان توصیه کرد : با رعایت موارد زیر از جمله دوری از معرض هوای سرد مانند کولر، جلوگیری از تغییر ناگهانی آب و هوا، عدم مصرف چیپس و پفک، عدم مصرف آب سرد و نوشابه هنگام فعالیت وبازی می‌توان جهت جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی آلرژیک و از بین بردن علایم آن کودک را کمک نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha