یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 21555

رئیس مركز تحقیقات راینولوژی كشور گفت: هیچ كرم یا قرصی نمی‌تواند پوست صورت را جوان كند و تبلیغات ماهواره‌ای این محصولات غیرعلمی و بیشتر برای تجارت و سودآوری است.

به گزارش سلامت نیوز محسن نراقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متأسفانه تبلیغات در مورد كرم‌های جوان‌سازی صورت و قرص‌های ویژه این كار در ماهواره‌ها به شدت زیاد شده است كه مبنای علمی ندارد و صرفاً براساس انگیزه‌های تجاری تبلیغ می‌شود.

وی افزود: اثبات كارایی هر محصول بهداشتی و دارویی باید ابتدا در مجامع علمی معتبر انجام و بعد اعلام شود اما متأسفانه به دلیل اینكه افراد می‌خواهند هر روشی را تجربه كنند تا به بی‌اثر بودن آن پی ببرند، این تبلیغات وجود دارد.

نراقی گفت: این محصولات نه تنها مفید نیستند بلكه ضررهایی هم دارند لذا مردم باید دقت كنند كه روش‌های درمانی خود را از متخصصان مورد تأیید كسب كنند و كرم‌ها و قرص‌های جوان‌سازی صورت مورد تایید ما نیست.

وی اضافه كرد: در روش‌های جوان‌سازی صورت 2 نوع روش جراحی و غیر جراحی وجود دارد كه هر دو روش هم قابل انجام است و روش‌های غیرجراحی نیز در حال حاضر معمول است اما توسط متخصصان باید تجویز شود.

رئیس مركز تحقیقات راینولوژی كشور یادآور شد: متاسفانه در این كرم‌ها و قرص‌های تبلیغی ماهواره‌ای موادی به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شود كه موجب عوارض پوستی می‌شود.

وی گفت: مهمترین اصل برای جوان نگه داشتن پوست صورت پیشگیری از آفتاب و عدم مصرف سیگار است كه مورد دوم می‌تواند پوست صورت را چند سال پیر كند. همچنین تغذیه مناسب، نوشیدن مقدار زیادی آب، جلوگیری از استرس‌های زیاد و مصرف میوه‌ها و سبزیجات كافی در جوان نگه داشتن پوست تاثیر بسزایی دارد.

نراقی ادامه داد: كرم‌های جوان‌سازی صورت و دستگاه‌های كوچك كننده بینی كه تبلیغات ماهواره‌ای آن به شدت افزایش یافته است گمراه كننده هستند و سبب فریب‌خوردن افراد می‌شود اما مردم باید بدانند كه این موارد و دستگاه‌ها جنبه علمی ندارد و هیچ كرم یا قرصی نمی‌تواند كار جوان‌سازی صورت را به صورت علمی انجام دهد.

وی افزود: كرم‌های ضد آفتاب می‌توانند در پیشگیری از پیر شدن پوست موثر باشند اما متاسفانه كرم‌های تبلیغی گاهی اوقات عوارض زیادی دارد و لازم است مردم درباره آن تحقیق كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha