مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سرعت تخریب و تغییر کاربری زیاد در ارتفاعات قله دماوند است.

سرعت بالای تخریب و تغییر کاربری در ارتفاعات دماوند

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سرعت تخریب و تغییر کاربری زیاد در ارتفاعات قله دماوند است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین علی ابراهیمی کارنامی در همایش کوهنوردان و صعود ورزشی در شهرستان آمل، اظهار کرد: دماوند یکی از بهترین قله‌های ایران محسوب می‌شود که زیبایی آن در دنیا زبانزد است.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز مشکلات فراوانی را در ارتفاعات به وجود آورده است، تصریح کرد: کوهنوردان در مازندران با محیط زیست همکاری فراوانی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه باید در امر گردشگری، فرهنگ‌سازی مناسب صورت بگیرد تا مشکلات کاهش یابد، خاطرنشان کرد:  تشکل های مردم نهاد فراوانی در مازندران وجود دارد که می‌تواند در این زمینه همکاری کنند.

ابراهیمی افزود: کوهنوردان استان مازندران برای حفظ مرال در ارتفاعات شب های فراوانی را اقامت داشتند تا این گونه ها سالم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه زباله یکی از مشکلات اساسی این استان است، اظهار کرد: مطالبات مردمی زیادی در این زمینه وجود دارد که رفع آن از اولویت های مهم مسئولان مازندران به شمار می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سرعت تخریب و تغییر کاربری زیاد در ارتفاعات قله دماوند است که این امر موجب می شود تا نسل آینده این امکانات را مشاهده نکنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha