معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری همدان به کمبود تجهیزات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان برای اطفای حریق مراتع اشاره کرد و گفت: در ارتباط با تقاضای اعتباری محیط زیست همکاری‌های لازم را اعمال خواهیم کرد.

کمبود تجهیزات اطفای حریق محیط زیست همدان

سلامت نیوز: معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری همدان به کمبود تجهیزات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان برای اطفای حریق مراتع اشاره کرد و گفت: در ارتباط با تقاضای اعتباری محیط زیست همکاری‌های لازم را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رضا زمانی سه‌شنبه 23 خرداد  در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، با بیان اینکه عملکرد مطلوب اداره‌کل حفاظت محیط زیست موجب کاهش آمار آتش‌سوزی مراتع در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: بر اساس آمار محیط زیست  در سال‌های 92 تا 94  میزان بارندگی کم اما آمار آتش‌سوزی زیاد بوده است.

وی تصریح کرد:  در سال 95 با توجه به افزایش میزان بارندگی‌ها اما آمار آتش‌سوزی 21 مورد و در 206 هکتار  رخ داده که سیر نزولی داشته است.

زمانی تأکید کرد: کم شدن تعداد آتش‌سوزی‌ها در سال گذشته به معنای این است که عملکرد محیط زیست در پیشگیری و اطفای حریق مطلوب بوده اما با این حال باید بدانیم همیشه پیشگیری بر اطفای حریق ارجحیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مراکز غیرمجاز تبدیل خودروهای تک‌سوز به دوگانه‌ و شارژ پیک‌نیک اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید کمیسیونی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت، اماکن،  استاندارد، فرمانداری، شهرداری و اتاق اصناف شکل گیرد تا بازرسی‌ها انجام و روند برخورد انجام شود به طوریکه با حکمی که دادستان داده، دیگر مشکلی برای برخورد با این مراکز نخواهیم داشت.

زمانی به فرم‌های خسارت اشاره کرد و گفت: فرم‌های خسارت در سه مرحله مقدماتی، اولیه و ثانویه توسط دستگاه‌ها ارسال می‌شود که تا مرحله مقدماتی وظیفه فرمانداری است که فرم گزارش را به استانداری و مدیریت بحران ارسال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرم‌های خسارت برای زمانی است که خسارتی وارد می‌شود و دستگاه‌ها با پرکردن فرم‌های مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهند.

وی در ادامه به تغییر نام میدان بیمه شهر همدان به میدان مالیات اشاره کرد و گفت: این تغییر نام در  کمیسیونی مطرح شد که البته مخالفتی با کلیات تغییر نام نشد اما از آنجا که این میدان سال‌ها با نام بیمه بوده، تغییر آن بدون شک مشکلاتی برای شهروندان به وجود می‌آورد.

معاون فرماندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری تابلوی میدان بیمه را بدون طی مراحل قانونی به مالیات تغییر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha