سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 215568

همه‌ ما بارها شنیده‌ایم اگر هنوز هم خانه‌ها حیاط داشتند، اگر خیابان‌ها خلوت‌تر بودند و اگر بازی‌های کامپیوتری به اندازه‌ الان مد نشده بودند، وضعیت جسمی بچه‌ها خیلی بهتر بود. از طرف دیگر پدر و مادرها هم مرتب سر کار هستند و معمولا برای ساعت‌های طولانی پشت میز نشسته‌اند. حالا که حیاط نداریم و وقت سر خاراندن نداریم چه؟

6 راه ساده و شاد برای نرمش و ورزش خانوادگی

سلامت نیوز: همه‌ ما بارها شنیده‌ایم اگر هنوز هم خانه‌ها حیاط داشتند، اگر خیابان‌ها خلوت‌تر بودند و اگر  بازی‌های کامپیوتری به اندازه‌ الان مد نشده بودند، وضعیت جسمی بچه‌ها خیلی بهتر بود. از طرف دیگر پدر و مادرها هم مرتب سر کار هستند و معمولا برای ساعت‌های طولانی پشت میز نشسته‌اند. حالا که حیاط نداریم و وقت سر خاراندن نداریم چه؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نی نی سایت، قرار نیست ساکن سر جایمان بمانیم. برای اینکه خانواده‌ی خود را از بی‌تحرکی برهانید و دردسرهای ورزش نکردن را از سرتان باز کنید، از روش‌های زیر برای ورزش خانوادگی استفاده کنید.

1 . پیاده‌روی بعد از شام
درست است که از صبح تا شب، ممکن است تمام خانواده پراکنده باشند و هر کدام مشغول به کاری ولی وقتی شب شد و موقع صرف شام رسید، معمولا در کنار هم هستند. از این فرصت استفاده کنید و بعد از خوردن شام، دسته‌جمعی بیرون بروید. دست فرزند کوچکتان را بگیرید و با او قدم بزنید. هر جا خسته شد، او را بغل کنید یا داخل کالسکه بگذارید. سعی کنید حداقل بیست دقیقه تا نیم ساعت راه بروید. قدم‌هایتان را با سرعت فرزندتان هماهنگ کنید و تند راه نروید. مگر زمانی که او را داخل کالسکه گذاشتید.

2 . بالا و پایین بپرید
از هر وقت خالی برای پخش کردن موسیقی‌ شاد و آهنگ‌های تند و ریتمیک استفاده کنید. از بچه‌ها بخواهید با آهنگ ورجه‌وورجه کنند و برقصند. خودتان هم برای تشویق کردنشان به این بالا و پایین پریدن‌ها بپیوندید. برای هیجانی کردن فضای اتاق می‌توانید از انواع نورهای رنگی کمک بگیرید.

3 . از تبلیغ‌ها استفاده کنید
خلاقیت به خرج دادن را فراموش نکنید. مثلا وقتی برای مدت طولانی، در کنار فرزندانتان مشغول تماشای تلویزیون هستید، از هر پیام بازرگانی که وسط فیلم پخش می‌شود استفاده کنید. از جا بلند شوید و دسته‌جمعی برقصید یا ورجه‌وورجه کنید. این کار را به یک تفریح بامزه تبدیل کنید.

4 . با زندگی ترکیبش کنید
کارهای معمول زندگی روزمره را به خاطر بیاورید و ببینید با کدام یک از آن‌ها، می‌توان ورزش کردن را ترکیب کرد. مثلا به جای اینکه برای خرید با ماشین به سوپر مارکت بروید، به همراه فرزندتان پیاده‌روی کنید. یا به جای استفاده از آسانسور برای یک طبقه، با هم از پله‌ها بالا بروید.

5 . شب ورزش خانوادگی داشته باشید
یک شب در هفته را به ورزش خانوادگی اختصاص دهید. برای اینکه با‌مزه‌اش کنید، روی تعدادی کارت، اسم حرکت‌های ورزشی مختلف را بنویسید. برای بچه‌ها حرکت‌های ساده‌تری مثل خزیدن را در نظر بگیرید و کارت‌ها را در ظرف جداگانه‌ای بریزید. بعد قرعه‌کشی کنید و هر کس حرکت روی کارتی را که به او افتاده است، انجام بدهد. قبل از آغاز بازی می‌توانید چند دقیقه‌ای بدنتان را گرم کنید.

6 . اگر حیاط دارید
خانه‌های حیاط دار، به بچه‌ها امکان حرکت کردن می‌دهد. برای بچه‌ها در حیاط کار درست کنید و آن‌ها را به تحرک وادار کنید. در تابستان شلنگ را به دستشان بدهید و بخواهید باغچه‌ها را آب بدهند و در پاییز از آن‌ها بخواهید برگ‌ها را جمع کنند. همه‌ی این‌ کارهای کوچک، باعث می‌شود تحرکشان بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha