درحالی که پرونده قضایی شکنجه کودکان درمرکز نگداری اوتیسم در شهر مشهد از سوی مقامات قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدعی هستند این موضوع هیچ ارتباطی به آنها ندارد.

فرار رو به جلوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پرونده شکنجه کودکان اوتیسم/به ما ربطی ندارد

سلامت نیوز:درحالی که پرونده قضایی شکنجه کودکان درمرکز نگداری اوتیسم در شهر مشهد از سوی مقامات قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدعی هستند این موضوع هیچ ارتباطی به آنها ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، همزمان با انتشار خبر شکنجه و ضرب و شتم کودکان در یکی از مراکز نگهداری ویژه کودکان اوتیسم در مشهد، مقامات قضایی از بررسی این پرونده خبر دادند. براساس اخبار اعلام شده مربی این مرکز اقدام به ضرب و شتم کودکان بیگناه می کرد.

در همین حال پیگیری های میزان از بهزیستی حکایت از آن داشت که این مرکز تحت نظر این سازمان نبوده و زیر نظر وزارت بهداشت است.

میزان روز گذشته در تماس با ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت خواستار پاسخگویی در خصوص این موضوع شد اما سخنگوی وزارت بهداشت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد را برای پاسخگویی به خبرنگار میزان معرفی کرد.

از همان روز گذشته در تماس خبرنگار میزان، مسئول مورد نظر از پاسخگویی طفره رفته و روابط عمومی دانشگاه هر بار به بهانه اینکه آقای دکتر در جلسه هستند از ارتباط خبرنگار با مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جلوگیری کرد.

مسئولان این دانشگاه وقتی ظهر امروز با پیگیری چند باره خبرنگار میزان روبرو شدند،با فرافکنی مدعی شدند که  مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم در شهر مشهد غیر قانونی است.  این درحالی است که مسئولان بهزیستی با ارائه اسنادی اعلام کردند مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

 این مسئولان از جمله مدیران روابط عمومی دانشگاه  مدعی شدند مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم فاقد مجوز بوده و مسئولیت رسیدگی به شکایت مربوطه بر عهده بهزیستی است.  این درحالی است که برخلاف ادعاهای مسئولان وزارت بهداشت استان خراسان رضوی که به راحتی وظیفه نظارت خود را بر دوش سایر سازمان‌ها می‌اندازند، بر اساس گفته‌های مادران کودکان شکنجه شده، این مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. اظهارات مسئولان این دانشگاه با توجه به اینکه مقامات قضایی به این پرونده ورود کرده‌اند، به جای پیگیری حقوق کودکان آسیب دیده فرار رو به جلو است.

به نظر می رسد مسئولان بهداشتی استان همانند برخی پرونده‌های بهداشتی که در همین شهر رخ داده است، قصد دارند با بیانیه‌ای رسانه‌ای بر  کوتاهی خود درامر نظارت سرپوش گذارند.

موضوع زمانی جالبترمی‌شود که پس از 24 ساعت پیگیری از جانب خبرنگار خبرگزاری میزان برای اطلاع از چگونگی رخداد این حادثه و اقدامات وزارت بهداشت برای برخورد با متخلفان، خبرنگار ما با جواب قصدتان از مطرح کردن این خبر چه بوده و قصد دارید به کجا برسید، روبرو شد.

به نظر می‌رسد بهتر است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جای فرافکنی وانتشار توضیحاتی مجهول و ابهام انگیز، علاوه بر نظارت از مراکز زیر نظرشان رفتار مناسب‌تری را با خبرنگاران در حیطه کاری خود انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha