سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

متخصص ارتودنسی گفت: بسیاری از لق شدن‌های دندان بعد از اتمام درمان ارتودنسی کم می‌شود و دندان از حالت لقی خارج و محکم خواهد شد.

دلایل لق شدن دندان‌ها در ارتودنسی

سلامت نیوز: متخصص ارتودنسی گفت: بسیاری از لق شدن‌های دندان بعد از اتمام درمان ارتودنسی کم می‌شود و دندان از حالت لقی خارج و محکم خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، هادی درویش‌پور متخصص ارتودنسی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در بحث خدمات دندانپزشکی اساس کار بر این بود که اگر کار دندان جنبه زیبایی داشته باشد تحت پوشش بیمه قرار نگیرد اما اگر شامل مشکلات فکی همچون بزرگ یا کوچک بودن فک باشد باید این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی افزود: اما اکنون بیشتر تصور می‌کنند ارتودنسی جنبه زیبایی دارد در حالی که چنین نیست. اکنون یکسری از بیمه‌ها همچون سایپا و نیروهای مسلح، خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهند اما در بحث ارتودنسی تنها بخشی از آن هزینه‌ها را تقبل می‌کنند.

متخصص ارتودنسی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که درمان ارتودنسی را آغاز می‌کنند از لق شدن دندان‌ها شکایت دارند. در حالی که باید بدانند تحلیل ریشه در ارتودنسی یک بحث اجتناب‌ناپذیر است. این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. لق شدن در بعضی از افراد میکروسکوپی و در بعضی بسیار مشهود است.

درویش‌پور گفت: به تمامی افراد توصیه می‌شود برای انجام ارتودنسی حتماً به متخصص این کار مراجعه کنند زیرا متخصص می‌داند که برای جلوگیری از تحلیل ریشه چه طرح درمانی را به کار ببرد و در صورتی فردی سابقه ژنتیکی آن را داشته و مستعد تحلیل ریشه باشد متخصص باید درمان ارتودنسی را کوتاه‌تر کند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد مثلاً کسانی که آسم و حساسیت فصلی دارند مستعد تحلیل ریشه هستند. پزشک باید این افراد را آگاه کند که با آغاز درمان امکان دارد تحلیل ریشه شدیدتر شود.

متخصص ارتودنسی، گفت: بسیاری از لق شدن‌های دندان بعد از اتمام درمان ارتودنسی کم می‌شود و دندان از حالت لقی خارج و محکم خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha