یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 21559

یارانه قابل توجهی به داروهای مربوط به «ام . اس» اختصاص یافته است؛ به طوری كه در حال حاضر یارانه داروهای وارداتی و تولید داخل «ام . اس» یكسان شده است.

كاهش قیمت داروهای وارداتی ادامه دارد
سلامت نیوز: معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در پی برخی اخبار مبنی بر حذف یارانه شیر خشك‌های رژیمی، گفت: فعلا قصد حذف یارانه داروهای یارانه‌ای یا شیرخشك‌های رژیمی را نداریم.

دكتر احمد شیبانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یارانه شیرخشك‌های رژیمی‌ها كماكان برقرار است و تصمیمی برای حذف آن گرفته نشده است.

وی همچنین در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر كاهش یارانه مربوط به داروهای«ام . اس» گفت: یارانه قابل توجهی به داروهای مربوط به «ام . اس» اختصاص یافته است؛ به طوری كه در حال حاضر یارانه داروهای وارداتی و تولید داخل «ام . اس» یكسان شده است. این امر در راستای حمایت از تولید داخل صورت گرفته است.

شیبانی در این باره ادامه داد: در زمینه اقلام وارداتی داروهای«ام . اس» و تولید آنها در داخل از جمله گروه اینترفرون‌ها، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است. به این ترتیب به تدریج داروهای تولید داخل جایگزین انواع خارجی می‌شود.

وی با بیان این كه برای افزایش قیمت دارو در كشور برنامه‌ای نداریم، افزود: اما برای كاهش قیمت داروهای وارداتی برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است؛ به طوری كه قیمت داروهای وارداتی نسبت به سال گذشته بسیار ارزان‌تر شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

شیبانی ادامه داد: داروهای وارداتی به گونه‌ای مدیریت می شوند كه با قیمتی بسیار ارزان‌تر در اختیار بیماران قرار گیرد و همچنین پس از مدتی زمینه تولید آنها در داخل كشور فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha