در زمان حاضر مشغول آماده سازی این مراكز هستیم و با توجه به جمعیت 514 هزار نفر این 3 استان و پوشش 10 هزار نفر توسط هر مركز پزشك خانواده در این 3 استان تا پایان سال 52 مركز پزشك خانواده راه‌اندازی می‌شود

سرانه هر ایرانی در طرح پزشك خانواده ماهانه 28 هزار تومان است
سلامت نیوز: مدیر كل توسعه شبكه وزارت بهداشت گفت: سرانه هر ایرانی در طرح پزشك خانواده ماهانه 28 هزار تومان است كه 65 درصد آن را وزارت رفاه و 35 درصد دیگر را وزارت بهداشت پرداخت می‌كند.

محمد شریعتی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: 52 مركز پزشك خانواده امسال در 3 استان راه‌اندازی می‌شود. در هر یك از این مراكز 17 فرد با تخصص‌های مختلف فعال می‌شوند و هیچ كمبودی در تأمین حدود 870 نیرو برای این مراكز نداریم.

وی گفت:همان طور كه قبلاً اعلام شده برنامه پزشك خانواده امسال در 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و كهگیلویه و بویراحمد كشور اجرا می‌شود و كار اجرایی این برنامه ملی طبق برنامه و با همكاری مناسب وزارت رفاه و استانداران در حال اجراست.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه نیازمند یكسری تغییرات فیزیكی در مراكز بهداشتی و درمانی برای استقرار 17 نفر اعضای تیم سلامت است. در این تیم به جز پزشك خانواده كه رئیس تیم سلامت است،افراد دیگری مانند، پرستار، ماما، كاردان یا كارشناس تنظیم خانواده، بهداشت محیط، روانشناس، خدمه و... نیز حضور دارند بنابراین باید مراكز پزشك خانواده امكانات و فضای كافی برای استقرار تیم پزشك خانواده و ارائه خدمات مناسب به مردم را داشته باشد.

وی گفت: در زمان حاضر مشغول آماده سازی این مراكز هستیم و با توجه به جمعیت 514 هزار نفر این 3 استان و پوشش 10 هزار نفر توسط هر مركز پزشك خانواده در این 3 استان تا پایان سال 52 مركز پزشك خانواده راه‌اندازی می‌شود و سال آینده نیز قرار است این طرح به صورت كشور در سراسر ایران اجرا شود.

شریعتی اضافه كرد: اعتبار اجرای طرح پزشك خانواده نیز به صورت سرانه و به ازای هر تعداد افرادی است كه تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و بر اساس تفاهم وزارت بهداشت و رفاه، سرانه هر فرد در طرح پزشك خانواده ماهانه 28 هزار تومان است كه 35 درصد آن را وزارت بهداشت و 65 درصد دیگر را وزارت رفاه و تأمین اجتماعی پرداخت می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha