یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 21567

اتحادیه اروپا بالاخره استفاده از ترکیب BPA را در شیشه‌های شیر کودکان ممنوع اعلام کرد به بحث‌ها در مورد خطرات احتمالی این ماده شیمیایی پایان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی اتحادیه اروپا بالاخره استفاده از ترکیب BPA را در شیشه‌های شیر کودکان ممنوع اعلام کرد به بحث‌ها در مورد خطرات احتمالی این ماده شیمیایی پایان داد.
سال‌ها بود که در مورد اثرات سوء این ترکیب شیمیایی روی رشد کودکان و سیستم ایمنی بدن آن‌ها بحث‌های زیادی مطرح بود.
در پی این نگرانی‌ها 6 کارخانه بزرگ آمریکایی استفاده از آن‌ را از سال 2009 در برخی محصولات خود از جمله‌ شیشه‌های شیر ممنوع اعلام کردند.
BPA یک ترکیب شیمیایی است که برای ساخت پلاستیک‌های سخت استفاده می‌شود و معمولا در ظروف نگهداری غذاها و نوشیدنی‌ها به کار می‌رود.
سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد پیشنهاد حذف این ماده شیمیایی از ترکیبات پلاستیکی مورد قبول واقع شده و قرار از است از سال 2011 دیگر در شیشه‌های شیر از آن استفاده نشود.
جان دالی یکی از اعضای این کمیسیون در این باره گفت: خطر حذف این ماده شیمیایی می‌تواند خبر خوبی برای والدین باشد. آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده بود که BPA می‌تواند روی رشد کودکان تاثیر منفی داشته باشد، سیستم ایمنی بدن آن‌ها را دچار اختلال کند و حتی باعث رشد تومورها در بدن شود.
بلیندا فیپس در این باره به بی‌بی‌سی گفت: زمانی که شما مایعاتی را در داخل این بطری‌ها قرار می‌دهید، خصوصا زمانی که این مایعات داغ هستند و یا دارای چربی هستند، می‌توانند به میزان بسیار کمی این پلاستیک را در خود حل کنند. خصوصا زمانی که مدت زیادی از طول عمر یک بطری می‌گذرد و بدنه آن آسیب‌پذیرتر می‌شود مواد شیمیایی بیش‌تری به داخل مایعات وارد می‌شود.
زمانی که یک کودک شیر را از داخل این بطری‌ها می‌خورد، BPA موجود در شیر وارد بدن او شد و جذب بافت‌های چربی بدنش می‌شود. مقادیر زیاد این ماده شیمایی می‌تواند اثرات ناخوشایندی روی بدن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha