یک گزارش جدید جهانی نشان می‌دهد که بیش از دو میلیارد نفر از جمعیت جهان اضافه‌وزن (ضریب توده بدنی ۲۵ تا ۳۰) دارند یا چاق (ضریب توده بدنی ۳۰ و بالاتر) هستند.

این دو میلیارد نفر، کره زمین را سنگین‌تر کرده‌اند!

سلامت نیوز: یک گزارش جدید جهانی نشان می‌دهد که بیش از دو میلیارد نفر از جمعیت جهان اضافه‌وزن (ضریب توده بدنی ۲۵ تا ۳۰) دارند یا چاق (ضریب توده بدنی ۳۰ و بالاتر) هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه از نیوزویک، پژوهشگران با تجزیه‌وتحلیل داده‌های مربوط به ۱۹۵ کشور، چاق‌ترین ملت‌ها در جهان را تعیین کردند و کشور جزیره‌ای «ساموآی آمریکا» در صدر این فهرست قرار گرفت.


هنگامی‌که این دانشمندان فقط داده‌های مربوط به ۱۰۰ کشور با بیشترین جمعیت را موردنظر قرار دادند، مشخص شد عربستان سعودی، مصر و آمریکا، ِآفریقای جنوبی و عراق بیشترین میزان چاقی را دارند.


این دانشمندان که با استفاده از داده‌های مربوط ۶۸.۵ میلیون نفر در سراسر جهان روندهای تغییر وزن بدن جمعیت‌ها را در فاصله سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ کرده‌اند، می‌گویند این بررسی فراگیرترین و روزآمدترین چشم‌انداز درباره بحران چاقی در جهان را ارائه می‌دهد.


بر اساس یافته‌های این بررسی، شیوع چاقی در ۷۰ کشور از ۱۹۸۰ تاکنون دو برابر شده و در تقریباً همه کشورهای دیگر هم افزایش یافته است.


بر اساس این گزارش درمجموع ۱۰۸ میلیون کودک و بیش از ۶۰۰ میلیون بزرگ‌سال در جهان دچار چاقی هستند. این دانشمندان می‌گویند در بسیاری از کشورهای افزایش میزان چاقی در کودکان بیشتر از بزرگ‌سالان بوده است.


این بررسی همچنین نشان داد که در سال ۲۰۱۵ چهار میلیون نفر به علت عوارض مربوط به اضافه‌وزن و چاقی درگذشته‌اند.


اشکان افشین، نویسنده اصلی مقاله این بررسی، استادیار بهداشت جهانی در انستیتوی ارزیابی و سنجش سلامت در دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفت: «زیادی وزن بدن یکی از چالش‌برانگیزترین مشکلات بهداشت عمومی دوران ما است که تقریباً از هر سه نفر یک نفر دچار آن است. در طول دهه گذشته اقدامات متعددی برای مقابله با این بحران انجام شده است، اما شواهدی درباره تأثیربخش بودن درازمدت آن‌ها را وجود ندارد.»


یافته‌های این بررسی در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۷ در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha