فرماندار شمیرانات با تاکید بر وجود نظارت مستمر بر دامداری ها و مراکز کشتار دام شهرستان از تشدید نظارت های بیشتر خبر داد و افزود تاکنون گزارشی از تب کریمه کنگو در شمیرانات نداشته ایم.

گزارشی از تب کریمه کنگو در شمیرانات نداشته‌ایم

سلامت نیوز:فرماندار شمیرانات با تاکید بر وجود نظارت مستمر بر دامداری ها و مراکز کشتار دام شهرستان از تشدید نظارت های بیشتر خبر داد و افزود تاکنون گزارشی از تب کریمه کنگو در شمیرانات نداشته ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عزت الله خانمحمدی ، گفت: بازدید توسط بازرسان دامپزشکی شهرستان و دستگاه‌های ذیربط به صورت مستمر در حال انجام است و جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به طور کامل همه مراکز کشتار ، پایش و نظارت می شوند.

وی افزود: سیستم بهداشت و درمان شهرستان همیشه نسبت به چنین بیماری‌هایی حساس بوده و به طور حتم نخواهیم گذاشت از این پس نیز موارد ابتلا به این بیماری در میان دام داشته باشیم.

 تب کریمه کنگو یک بیماری منتقله از دام به انسان است که در نتیجه تماس با دام آلوده ایجاد می‌شود. یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و همچنین انسان آلوده منتقل می‌شود. بیماری اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام شد. در سال ۱۹۶۹ معلوم شد بیماری‌زای ایجاد کننده تب خونریزی دهنده در کریمه مشابه همان بیماری است که در سال ۱۹۵۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده شده است. از این رو با توجه به مشابهت نشانه‌ها در هر دو مکان، به بیماری، نام کنونی داده شد. تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو در انسان، بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود ۳۰ ٪ ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha