چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 215680

محققان انگلیسی در یک مطالعه جدید نتیجه گرفتند که خطرات مصرف آسپرین برای افراد مسن بسیار دستکم گرفته شده است، به واقع مصرف آسپرین خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی بالقوه کشنده را در سالخوردگان در قیاس با بیماران جوان ده برابر بیشتر افزایش می دهد.

آسپرین خطرناکتر از آنچه فکر می کردیم!

سلامت نیوز: محققان انگلیسی در یک مطالعه جدید نتیجه گرفتند که خطرات مصرف آسپرین برای افراد مسن بسیار دستکم گرفته شده است، به واقع مصرف آسپرین خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی بالقوه کشنده را در سالخوردگان در قیاس با بیماران جوان ده برابر بیشتر افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در نتایج این مطالعه ادعا می شود که مصرف آسپرین برای پیشگیری از ابتلا به حملات قلبی یا سکته مغزی، افراد مسن را بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود، در معرض خطر ابتلا به خونریزی داخلی بالقوه کشنده قرار می دهد.


به گزارش روزنامه دیلی میل،بر اساس این گزارش، شمار زیادی از افراد بالای 65 سال به منظور رقیق کردن خون خود و پیشگیری از ابتلا به لخته های خونی، آسپرین کم دوز (آسپرین کودک) مصرف می کنند.


اما محققان هشدار دادند که مصرف این دارو سالانه به حدود سه هزار مرگ قابل پیشگیری در انگلیس منجر می شود.
محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه نتیجه گرفتند که خطر ابتلا به یک خونریزی کشنده یا بطور جدی ناتوان کننده در گروه سنی 75 سال به بالا در قیاس با بیماران جوانتر بیش از ده برابر بیشتر است.


آنها به افراد بالای 75 سال که آسپرین مصرف می کنند، توصیه کردند که یک داروی اضافی به نام مهارکننده پمپ پروتون (PPI) نیز مصرف کنند تا خطر ابتلا به خونریزی در آنها کاهش یابد.


همچنین این افراد باید با مشورت با یک پزشک متوجه شوند که آیا فواید مصرف آسپرین بیش از خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی است یا خیر.
پروفسور پیتر روتول از دانشگاه آکسفورد گفت: مدت هاست که می دانیم مصرف آسپرین خطر خونریزی را برای بیماران مسن افزایش می دهد.اما مطالعه جدید ما اطلاعات بسیار روشنتری از اندازه این خطر افزایش یافته و شدت و عواقب ناشی از خونریزی در اختیار ما می گذارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha