نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود نظارت ها در زمینه واردات محصولات تراریخته، گفت: این حجم از واردات محصولات تراریخته به کشور توجیه منطقی ندارد.

واردات ۲.۳میلیون تن محصول تراریخته به کشور/ ایران بر خلاف ۱۸کشور دنیا همچنان محصولات تراریخته وارد می‌کند

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود نظارت ها در زمینه واردات محصولات تراریخته، گفت: این حجم از واردات محصولات تراریخته به کشور توجیه منطقی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از واردات ۲.۳میلیون تن محصول تراریخته به کشور، افزود: این آمار فاجعه باری است که باید دستگاه های مسئول نسبت به آن پاسخگو باشد.واقعیت آن است که تاکنون استراتژی مدونی در زمینه واردات محصولات تراریخته وجود نداشته و حتی تهدیدات مصرف این محصولات نیز ترسیم نشده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محصولات تراریخته براساس محدودیت هایی وارد کشور می شود، تصریح کرد: همین امر سبب خواهد شد که این محصولات بر ساختار و نحوه تولید نیز اثرگذار باشد.

وی با انتقاد از نبود نظارت ها در زمینه واردات محصولات تراریخته، تصریح کرد: در سال های گذشته بحث های طولانی نسبت به ضرورت جلوگیری از واردات این محصولات صورت گرفت تاجایی که کمیسیون بهداشت نیز نشست های مختلفی در این زمینه برگزار کرد اما همچنان شاهد واردات این محصولات به کشور هستیم.

قربانی تاکید کرد: 18 کشور دنیا به هر دلیلی، واردات محصولات تراریخته به کشور را ممنوع کردند این درحالی است که ایران همچنان این محصولات را وارد می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید دستگاه های مربوطه اعم از سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و وزارت جهادکشاورزی نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده تا تصمیم اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره شکایت و اعتراض مرجع ملی ایمنی زیستی به مجلس گفت: بدون شک باید هیات رئیسه مجلس به کمیسیون های تخصصی از جمله کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابلاغ کرده تا کمیسیون ها نیز نظرات تخصصی خود را در زمینه واردات محصولات تراریخته اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha