عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تنها بیماری های هموفیلی، تالاسمی و پیوند کلیه جزو بیماران خاص محسوب می شوند، گفت: این درحالی است که بیماری های ام.اس و سرطانی مشمول بیماری های خاص قرار نمی گیرند.

بیماری های هموفیلی، تالاسمی و پیوند کلیه جزء بیماران خاص/ بیماران سرطانی و ام.اس از لیست بیماران جا مانده اند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تنها بیماری های هموفیلی، تالاسمی و پیوند کلیه جزو بیماران خاص محسوب می شوند، گفت: این درحالی است که بیماری های ام.اس و سرطانی مشمول بیماری های خاص قرار نمی گیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری  درباره وجود 125 هزار بیمار خاص در کشور و پوشش بیمه ای 50 درصد از این افراد، افزود: واقعیت آن است که باید همه این بیماران تحت پوشش بیمه قرار گیرند زیرا هزینه های درمان این افراد سرسام آور است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تنها بیماری های هموفیلی، تالاسمی و پیوند کلیه جزو بیماران خاص محسوب می شوند و بیماری های مزمن و صعب العلاج دیگری مانند ام.اس یا بیماران سرطانی مشمول بیماری های خاص قرار نمی گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بدون شک برای قرار گرفتن برخی بیماری ها در زمره بیماری خاص لازم است به طرح تحول سلامت منابع مالی پایداری تزریق شود تا وزارت بهداشت بتواند از این طریق از بیماران خاص حمایت کند.

وی یادآور شد: تحت پوشش قرار گرفتن 50 درصد از بیماران خاص اگرچه اقدام مثبتی است اما باید علاوه بر آنکه بیماری های نادر دیگری به عنوان بیمار خاص تعریف شود، لازم است تا همه بیماران خاص تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره هزینه های سرسام آور درمان بیماری های صعب العلاج تصریح کرد: این هزینه ها برای افراد تاحدی است که بسیاری از خانواده ها زیرخط فقر می روند زیرا گاهی برای یک درمان یک بیماری سرطان 300 میلیون تومان نسخه پیچی می شود که همین امر خانواده ها را با مشکل مواجه می کند لذا می طلبد وزارت بهداشت وارد عمل شده و چترحمایتی خود را بر سر این بیماران بگستراند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha