عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس الکترونیک کردن دفترچه های درمان را اقدام و گامی موثر در شناسایی دو بیمه ای ها و صرفه جویی در منابع حوزه سلامت دانست.

کاهش تجویز نسخه‌های میلیونی با دفترچه‌های الکترونیکی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس الکترونیک کردن دفترچه های درمان را اقدام و گامی موثر در شناسایی دو بیمه ای ها و صرفه جویی در منابع حوزه سلامت دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،منوچهر جمالی  در رابطه با الکترونیکی کردن دفترچه های بیمه، گفت: قانون برنامه پنجم بر الکترونیکی کردن امور و فعالیت های بیمه ای تاکید داشته و این امر کاهش هزینه ها را به دنبال دارد از این رو باید به سمت الکترونیک کردن دفترچه ها گام برداشت؛ البته در حال حاضر دستگاه های ذی ربط نهایت اهتمام وتلاش خود را برای الکترونیک کردن دفترچه ها به کار می برند و به این موضوع توجهی جدی دارند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه الکترونیک کردن دفترچه های درمان گامی موثر در رفع همپوشانی بیمه ای، صرفه جویی در منابع حوزه سلامت و مصرف کاغذ و صیانت از درختان و محیط زیست است، تصریح کرد: با این اقدام افرادی که به صورت همزمان از چندین دفترچه درمانی استفاده می کنند شناسایی و از هزینه کرد منابع اضافه جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین الکترونیک کردن دفترچه ها از اقدام پزشکانی که نسخ با تعداد ارقام دارویی بالا و داروهای گران قیمت و بیش از حد برای بیماران تجویز می کنند جلوگیری می شود بنابراین تجویز دارو و نوشتن نسخ علمی تر و صحیح تر و درحد نیاز بیماران صورت گرفته و همچنین خطا در خواندن نسخ کاهش می یابد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای طرح الکترونیک کردن دفترچه های درمان در کشور فراهم نیست بر لزوم فراهم کردن زیرساخت های لازم تاکید کرد و گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها این طرح در تمامی استان ها اجرایی نشده است در این رابطه نیاز است مشکلات سد راه این طرح هر چه سریع تر برطرف و نسبت به تحقق آن در تمامی استان ها اقدام کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته اجرای این طرح در کشور زمان بر است زیرا در حال حاضر تعدادی از روستاها به شبکه اینترنت متصل نیستند و علاوه بر این ممکن است قابلیت اینکه تمامی نسخ و دفترچه ها را در این بخش کنترل کنیم وجود نداشته باشد؛ انتظار می رود با رفع چنین مشکلاتی در آینده ای نزدیک شاهد اجرای این طرح در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha