چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 215689

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد تقویت همکاری‌های بین بخشی را در مهار بیماری سالک مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: باید آگاهی شهروندان نسبت به اقدامات کنترلی و پیشگیری این بیماری افزایش یابد .

کاهش آمار مبتلایان به بیماری سالک در یزد

سلامت نیوز:عاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد تقویت همکاری‌های بین بخشی را در مهار بیماری سالک مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: باید آگاهی شهروندان نسبت به اقدامات کنترلی و پیشگیری این بیماری افزایش یابد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«محمدعلی جعفری» در جلسه شهرستانی کمیته پیشگیری و کنترل بیماری سالک شهرستان با اشاره به نقش بهداشت در سلامتی جامعه، اظهار کرد: یکی از موارد مهم برای سلامتی جامعه رعایت بهداشت و مسائل زیست محیطی است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید در خصوص نگهداری و حفظ محیط زیست همه باید در این امر عمومی شرکت کنند .

وی با تأکید بر پیشگیری در امر بهداشت و سلامت، افزود: پیشگیری یکی از اولویت‌های مهم است که با توجه به آن می توان ضمن کاهش هزینه‌های درمان، سلامت جامعه را بیش از پیش تضمین نمود .

جعفری در ادامه به بحث مقابله با بیماری سالک در شهرستان پرداخت و گفت: بهترین راهکار مقابله با سالک که به شکل عفونت انگلی موجب ایجاد ضایعه پوستی می شود، پیشگیری از تشکیل کانون سالک در سطح شهر می‌باشد که این مهم تنها از طریق رعایت بهداشت در تمام فضاها میسر خواهد شد .

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این که با اقدامات انجام شده شاهد کاهش آمار بیماری سالک در سطح شهرستان یزد هستیم تصریح کرد: البته نکته حائز اهمیت در مورد کنترل و پیشگیری بیماری سالک ، رعایت بهداشت و مسائل زیست محیطی است و بنابر آمار ارائه شده از سوی مرکز بهداشت شهرستان برخی مناطق به علت عدم رعایت نکات بهداشتی این بیماری وجود دارد .

این مقام مسئول در پایان با تأکید به این که مصوبات مربوط به بازدیدهای میدانی در سطح شهر باید به موقع اجرایی شود، افزود: دستگاه های مرتبط در امر پیشگیری از شیوع بیماری سالک باید با همکاری بین بخشی طرح هایی را به منظور رفع مسائل و مشکلات ناشی از این بیماری به ویژه در محدوده ی بافت تاریخی اجرا نمایند .




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha