مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عدم پذیرش بیمه شدگان بیمه سلامت ایران در دو بیمارستان خصوصی، گفت: آنها حق ندارند که از پذیرش بیماران خودداری کنند.

لغو قرارداد دو بیمارستان خصوصی/ عدم پذیرش بیمار توجیه ندارد

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عدم پذیرش بیمه شدگان بیمه سلامت ایران در دو بیمارستان خصوصی، گفت: آنها حق ندارند که از پذیرش بیماران خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدجواد کبیر افزود: به دنبال اقدام این دو بیمارستان خصوصی به مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان و بیمه آتیه سازان سلامت گفتیم که قرارداد خود را با بیمارستان های خصوصی گلسار و قائم رشت، قطع کنند.

وی تاکید کرد: تلاش بیمه سلامت ایران و آتیه سازان بر این بوده تا منابعی که در اختیار دارد را در حداقل زمان ممکن، به این مراکز درمانی تخصیص دهند و تا کنون سعی کردیم تا منابع را به هیچ عنوان نزد خودمان نگه نداریم و به این بیمارستانها پرداخت کنیم.

کبیر با بیان اینکه این دو بیمارستان خصوصی چند ماه است که مطالباتی از بیمه های سلامت و آتیه سازان دارند، افزود: مسئولان این بیمارستان های خصوصی واقفند که با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه کشور، حتما باید مدیریت بهتر و بهینه تری داشته باشند تا بتوانیم منابعی را که در اختیار بیمه سلامت ایران قرار می گیرد، به آنها پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: اقدام این دو بیمارستان خصوصی در عدم پذیرش بیمه شدگان بیمه سلامت ایران، از نظر حقوق بیمار و حقوق سلامت جامعه، اخلاقی نبود و در همین راستا دستور دادیم که قرارداد بیمه سلامت با آنها لغو شود زیرا نمی توانیم بپذیریم که واحدهای درمانی بکسویه قرارداد خود را لغو کرده و از پذیرش بیماران خودداری کنند چراکه در این صورت، در کشور شاهد بی نظمی و به خطر افتادن حقوق بیماران خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۷ ماه است که نتوانسته ایم مطالبات بیمارستان های دولتی را هم پرداخت کنیم اما آنها به ارائه خدمات به بیمه شدگان ادامه می دهند و لغو یک طرفه قرارداد با بیمه ها، از نظر قانونی، ممنوع است و در صورتی که بیمارستانهای خصوصی دیگر هم به چنین کاری را مبادرت ورزند، حتما نسبت به لغو قرارداد خود با آنها اقدام می کنیم.

کبیر تاکید کرد: بیمارستان های خصوصی توجه داشته باشند که به رغم تمام مشکلات موجود، باید بیش از گذشته شرایط کشور را درک کنند زیرا چنین برخوردهایی در سطح اجتماعی، قابل توجیه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha