یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 21570

هرچند تاثیر آلودگی هوا در بیماری‌های پوستی در مقایسه با بیماری‌های ریوی كمتر است اما می‌تواند تمام آسیب‌های پوستی را تحریك و افزایش دهد.

هوای آلوده، آلرژی‌های پوستی را تشدید می‌كند
سلامت نیوز: عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست نسبت به عوارض آلودگی هوا در افراد دارای زمینه‌های آلرژی‌های پوستی هشدار داد و گفت: آلودگی هوا آلرژی‌های پوستی بویژه آلرژی‌های ارثی پوستی را تشدید می‌كند.

دكتر طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ تاثیر آلودگی هوا در بیماری‌های پوستی گفت: هرچند تاثیر آلودگی هوا در بیماری‌های پوستی در مقایسه با بیماری‌های ریوی كمتر است اما می‌تواند تمام آسیب‌های پوستی را تحریك و افزایش دهد.

وی گفت: برخی آلرژی‌های پوستی صرفا به دلیل آلودگی هوا ایجاد می‌شود؛ چرا كه برخی آلرژن‌ها تنها در هوای آلوده وجود دارند. همچنین آلودگی هوا تشدید برخی آلرژی‌های پوستی را سبب می‌شود.

طباطبایی در این باره ادامه داد: معمولا آلرژی‌های ارثی پوستی با كوچك‌ترین تحریكی تشدید می‌شوند كه آلودگی هوا یكی از این عوامل تشدید كننده است.

این متخصص پوست به افراد دارای زمینه‌های آلرژی‌های پوستی توصیه كرد كه در روزهای آلوده هوا تا حد امكان از منزل خارج نشوند و گفت: پوشاندن دهان و بینی با ماسك می‌تواند احتمال تشدید آلرژی‌های پوستی را كاهش دهد اما نمی‌تواند به صورت صد در صد از تشدید این آلرژی‌ها پیشگیری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha