سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به برپایی چادرهای سلامت در شب‌های قدر، گفت: سال گذشته ۴ هزار چادر سلامت در سراسر کشور برپا شد و مردم از خدمات ویزیت رایگان برخوردار شدند.

ویزیت رایگان نیازمندان در چادرهای سلامت

سلامت نیوز:سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به برپایی چادرهای سلامت در شب‌های قدر، گفت: سال گذشته ۴ هزار چادر سلامت در سراسر کشور برپا شد و مردم از خدمات ویزیت رایگان برخوردار شدند.

به گزارش‌ سلامت نیوز به نقل از یلنا، رضا اندام در برنامه زنده روی خط خبر به تشریح اقدامات هلال احمر در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین برپایی چادرهای سلامت در شب های قدر پرداخت و افزود: جمعیت هلال احمر و به طور خاص سازمان داوطلبان همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان برنامه هایی برای کمک به نیازمندان در قالب طرح همای رحمت، چادرهای سلامت و... اجرا می کند که عمده این طرح ها سلامت محور هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح برپایی چادرهای سلامت در شب های قدر گفت: در این برنامه، از پزشکان و پیراپزشکان داوطلبی که با هلال احمر همکاری دارند دعوت می کنیم در چادرهایی که در محل های پر تردد برپا می شود حضور پیدا کنند و خدمات ویزیت رایگان، مشاوره پزشکی و... ارائه دهند.

اندام با تاکید بر اینکه هلال احمر فارغ از هرگونه تبعیضی به تمامی مردم خدمات خود را ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: چادرهای سلامت هلال احمر در مناطق کم برخوردار برپا می شود و بیشتر افراد مراجعه کننده به این چادرها از نیازمندان جامعه هستند.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح های سلامت محور سازمان در طول سال و در مناسبت های مختلف همواره در حال اجراست، افزود: در سال گذشته بالغ بر ۴ هزار چادر سلامت در سراسر کشور برپا کردیم و خدمات پزشکی، روانشناسی و... به نیازمندان ارائه دادیم.

اندام، اهدای خون اعضای داوطلبان را طرح دیگر سازمان داوطلبان در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: به این دلیل که در این ماه، روزه داران تمایل کمتری برای اهدای خون دارند، سازمان داوطلبان هلال احمر مطابق تفاهم نامه ای که از قبل با سازمان انتقال خون داشته است، از داوطلبان خود برای اهدای خون دعوت می کند و خوشبختانه همه ساله در این ایام بیشترین همکاری را با سازمان انتقال خون داریم.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه طرح کاروان سلامت هلال احمر در طول سال با اعزام تیم های درمانی و پرستاری به مناطق کم برخوردار در حال اجراست، گفت: به این دلیل که جمعیت هلال احمر باید همیشه برای ارائه خدمات به مردم در هر شرایطی آماده باشد، اعزام کاروان های سلامت در طول سال و به تناوب اجرا می شود.

اندام با بیان اینکه خدمات هلال احمر در طرح های سلامت محور بیشتر شامل تشخیص و پیشگیری می شود، افزود: با توجه به اینکه هلال احمر یکی از حلقه های سلامت محسوب می شود، اگر تشخیص داده شود که نیازمند مراجعه کننده به چادرهای سلامت هلال احمر نیاز به پیگیری و درمان بیشتری دارد به مراکز درمانی مرتبط ارجاع داده می شود.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه به موضوع سامانه جامع عضویت داوطلبان هلال احمر پرداخت و گفت: به دنبال ارتقاء سامانه ثبت اطلاعات اعضا و داوطلبان جمعیت و همچنین ثبت اطلاعات نیازمندان هستیم تا از این طریق بتوانیم ارتباط میان نیازمندان با توانمندان را برقرار و در مواقع نیاز از توانایی های توانمندان که در این سامانه ثبت شده، استفاده مفیدتری داشته باشیم.

اندام با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار داوطلب با هلال احمر همکاری دارند، تاکید کرد: در تلاش هستیم با تقویت سامانه جامع عضویت، آماری واقعی از داوطلبان فعال سازمان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha