کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: آمفتامین ها به سرعت از راه دهان جذب و علائم آن پدیدار می شود و با ایجاد وابستگی شدید می تواند خطر مرگ را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

سلامت نیوز: دکتر وجیهه مردانی در گفت و گو با خبرنگار وب دا در یاسوج،  با بیان این که این دارو در مواردی چون درمان افسردگی، اختلالات پر تحرک و کم توجهی کودکان به کار می رود، افزود: در موارد سوء مصرف، باعث ایجاد سرخوشی در پارتی ها و مراسمات شبانه و بیدار ماندن در هنگام مطالعه می شود که بیشتر در میان  دانش آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی  با تاکید بر اینکه خانواده ها نباید اجازه دهند فرزندانشان درمهمانی و پارتی های شبانه شرکت کنند، تصریح کرد: مصرف قرص های محرک در ساعات انتهایی شب  بیشتر است و فرد  هنگام مصرف ، احساس توهم و  نزدیکی بیش از حد به  دیگران نموده و محدودیت و قید و بندها را به صورت ناخودآگاه کنار می زند و از همه بدتر اینکه فردای آن روز تمام اتفاقات مهمانی را فراموش می کند که برای جلوگیری از این اتفاقات خانواده ها باید نظارت بیشتری بر روابط فرزندانشان داشته باشند.
گفتنی است از جمله نام های رایج آمفتامین، آیس(ICC)، اسپید(Speed) میتسی بوشی(Mitsibushi) و شیشه ترکیبی از آمفتامین های جایگزین به نام Mdma تحت نام Ecstasy اشاره کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha