رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران طی نامه ای به وزیر اقتصاد خواستار اعمال نشدن سلیقه های محلی و غیرواقعی در مورد مالیات دندانپزشکان شد و اعلام کرد: دوائر مالیاتی نباید همکاران ما را در فشار پذیرش یا عدم پذیرش مبالغ غیرواقع به علت ناکافی بودن فرصت تکمیل اظهارنامه مالیاتی 1395 قرار دهند.

از اعمال سلیقه‌های غیر واقعی در مورد مالیات دندانپزشکان خودداری شود

سلامت نیوز:رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران طی نامه ای به وزیر اقتصاد خواستار اعمال نشدن سلیقه های محلی و غیرواقعی در مورد مالیات دندانپزشکان شد و اعلام کرد: دوائر مالیاتی نباید همکاران ما را در فشار پذیرش یا عدم پذیرش مبالغ غیرواقع به علت ناکافی بودن فرصت تکمیل اظهارنامه مالیاتی 1395 قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، نامه رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به وزیر اقتصاد به شرح ذیل است:

به نام خدا

جناب آقای دکتر علی طیب نیا

وزیر محترم امور اقتصادی  و داراییِ

با سلام و احترام، ضمن تقدیر از تلاش هایی که حضرتعالی در اشاعه عدالت مالیاتی و سهولت اقدامات آن مبذول می فرمایید درخصوص اخذ مالیات منتهی به عملکرد مالی سال 1395 با توجه به حجم وسیع مطالبات، مکاتبات و مراجعات همکاران دندانپزشک لازم می دانیم نکاتی را برای هم اندیشی، همراهی و وفاق ملی حضور آن مقام عالی معروض داشته تا با مشارکت متکی بر قوانین و مقررات موجود به راهکارهای تامین منافع متقابل بین دولت و ملت دست یابیم.

1: گروه های پزشکی و به تبع آن دندانپزشکان یکی از بهترین مودیان پرداخت کننده مالیات در سراسر کشور بوده اند و اکثریت مطلق آنان، مصوبات توافقی دارایی با سازمان نظام پزشکی کشور و اکنون ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور را محترم دانسته و به اجرای آن اقدام کرده اند. این یک اصل مهم در عنایت به پذیرش توافقات است که موجب امتنان خواهد بود به هرطریق در روند برخورد مالیاتی با گروه های پزشکی لحاظ شود.

2: برحسب اعلام، وزارتخانه مطبوع حضرتعالی در نتیجه انتخاب تصادفی یا براساس وصول اطلاعات واصله از مودیان، بین 10 تا 12 درصد از کل صنوف را رسیدگی مالیاتی می نماید. درمورد گروه دندانپزشکان شاید بیش از 40 تا50 درصد پرونده های مالیاتی منتهی به عملکرد مالی سال 94 هنوز بهمین دلیل و سایر موارد، مالیات ایشان قطعی نشده است و یا پس از تشخیص متاسفانه هنوز ابلاغ نشده است. این اقدام باعث نگرانی عمیق شده است.

3️: اکنون که پرداخت مالیات براساس دستور العمل تبصره ماده 100 به شماره 507/96/200 مورخ 09/03/96  اعلام شده، یکی از موارد آن قطعی شدن پرداخت مالیات سال 94 می باشد. اکثریت مطلق همکاران فاقد این قطعیت هستند و با توجه به مهلت ارسال اظهارنامه الکترونیکی (31 خرداد ماه 1396) اعلام ارجاع پرونده ها از سوی ممیزین محترم به کمیسیون های رسیدگی در تیرماه و مردادماه 96 موجب سردرگمی گردیده است و در عین حال بجای استفاده از ابلاغ واقعی،  ابلاغ قانونی انجام می شود. ضمن آنکه بصراحت به عرض می رساند برابر دستورالعمل شماره 506/95/200 مورخ 15/02/1395 به اداره کل امور مالیاتی مستند به بند 4 آن دستورالعمل صادر شده مبنی بر مودیانی که نسبت به پرداخت کل مالیات متعلق به همراه اظهارنامه اقدام نمایند تا تاریخ 15/05/1395 برگ مالیات قطعی آنها صادر خواهد شد. چرا این قطعی شدن مستند به دستورالعمل فوق الذکر برگ قطعی مالیات ایشان از 15/06/1395 تاکنون خرداد ماه 1396 هنوز صادر نشده است؟ مستدعی است دستور فرموده به کل دوائر مالیاتی در سراسر کشور از اعمال سلیقه های محلی و غیرواقعی در مورد بهترین مودیان پرداخت کننده مالیات خودداری فرموده و عملکرد سال 1394 را هرچه سریعتر قطعی کنند و همکاران ما را در فشار پذیرش یا عدم پذیرش مبالغ غیرواقع به علت ناکافی بودن فرصت تکمیل اظهارنامه مالیاتی 1395 قرار ندهند.

4: دارائی با توجه به تعیین دستورالعمل ابلاغ شده در اخذ مالیات سال 1395 به صورت وجوه نقد و اقساط چهارماهه، در تامین یکی از منابع بودجه سرانه کشور، به تمکین و تکریم مودیان قانونمدار بخصوص گروه پزشکی احترام بگذارد و به شایعات مبتنی بر رسیدگی مجدد مالیات 1395 همانند سال 1394 پس از توافق فعلی، که در گروه های پزشکی کشور به شدت انتشار یافته و موجب نگرانی گردیده است، پایان دهد. با توجه به پذیرش دستورالعمل اعلام شده از سوی گروه پزشکی، خواهشمند است این توافق‌ها که باعث افزایش اعتماد مردم به دولت می‌شود به طریقی به توافق نهایی رهنمون فرمایید.

با توجه به موارد مشروحه و با عنایت به زمان محدود باقیمانده نسبت به اعاده مالیات مودیان، موجب سپاس خواهد بود در مختومه نمودن  پرونده های مالیاتی 1394 دستور قطعی شدن صادر و پذیرش نهایی به اجرای توافق مالیاتی سال 1395 را ابلاغ فرمایید. از همت، عنایت و توجه حضرتعالی بسیار سپاسگزاریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha