یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 21585

تحقیقات مشخص كرده است كه ویتامین C هم می‌تواند میزان ابتلا به بیماری‌ها را بكاهد و هم در صورت ابتلا به بیماری، می‌تواند مدت زمان لازم برای بهبودی را كوتاه‌تر كند.

سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: ویتامین C بالای پرتقال برای استحكام و سلامت لثه‌ها مفید است.

مریم مراداف در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: ویتامین C از جمله ویتامین‌های آنتی اكسیدانی و تقویت كننده سیستم ایمنی بدن است و موجب كاهش ابتلا به بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی می‌شود.

وی گفت: تحقیقات مشخص كرده است كه ویتامین C هم می‌تواند میزان ابتلا به بیماری‌ها را بكاهد و هم در صورت ابتلا به بیماری، می‌تواند مدت زمان لازم برای بهبودی را كوتاه‌تر كند.

این متخصص تغذیه افزود: این ویتامین می‌تواند موجب افزایش جذب عناصری مانند آهن و كلسیم شود. در نتیجه می‌توان منابع غنی از آهن و كلسیم یا حتی مكمل‌های آهن و كلسیم خود را همراه با مقدار مناسبی از آب پرتقال یا خود میوه كامل مصرف شود كه این مسئله موجب افزایش بهره‌وری در مصرف آن ماده غنی از آهن و كلسیم می‌شود.

مراداف گفت: پرتقال حاوی انواع دیگری از آنتی اكسیدان‌های مربوط به ویتامین A است. در این میوه مقادیر بالایی از آلفا و بتا كاروتن و بتا گزانتین موجود است كه در بدن قادر به ایفای نقش آنتی اكسیدانی هستند كه قابلیت افزایش قدرت سیستم ایمنی را دارا است.

وی اضافه كرد: پرتقال به عنوان یك ماده ضد سرفه، خلط آور و كمك كننده به هضم غذا است و از آن به عنوان میوه تقویت كننده لثه هم استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha