عدم استفاده از كمربند ایمنی ، خطر پرتاب شدن از شیشه اتومبیل و برخورد با شیشه را در پی دارد و از جمله مهمترین عوامل خطر و مرگ در تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز رئیس اداره پیشگیری از حوادث مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: كمربند ایمنی، ریسك مرگ را در راننده و سرنشین جلوی خودرو 40 تا 65 درصد و در سرنشینان عقب 25 تا 75 درصد كم می‌كند و از جمله مهمترین مداخلاتی است كه هزینه اثربخشی آن ثابت شده است و امروزه استفاده از آن برای تمام سرنشینان خودرو ضروری است.
دكتر مشیانه حدادی با اشاره به این كه مهمترین علت مرگ و میر انسانی در تصادفات وسایل نقلیه، صدمات و آسیب‌های مغزی و نخاعی است، افزود: رانندگانی كه هنگام تصادفات به بیرون پرتاب می‌شوند، 25 برابر زمانی كه داخل وسایل نقلیه هستند، دچار جراحت و مرگ خواهند شد.
دكتر حدادی تصریح كرد: در حال حاضر سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از وسایل محافظت كننده شخصی از جمله كلاه ایمنی، كمربند ایمنی و صندلی كودك در دنیا، از مهمترین ریسك فاكتورهای حوادث ترافیكی شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha