عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری تغییر آیین نامه وزارت بهداشت در صدور مجوز تاسیس داروخانه ها، گفت: بر این اساس رفع محدودیت در دستور کار وزارتخانه قرار می گیرد.

اصلاح آیین‌نامه صدور مجوز تاسیس داروخانه‌ها در دستور کار وزارت بهداشت/ محدودیت ایجاد داروخانه‌ها برداشته می‌شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری تغییر آیین نامه وزارت بهداشت در صدور مجوز تاسیس داروخانه ها، گفت: بر این اساس رفع محدودیت در دستور کار وزارتخانه قرار می گیرد.


به گزارش سلالمت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری  درباره جریمه 100 میلیون تومانی وزارت بهداشت از سوی شورای رقابت، افزود: واقعیت آن است که ضرورت تغییر آیین نامه مربوط به راه اندازی داروخانه ها و صدور مجوز برای تاسیس آنن در  وزارت بهداشت پدید آمده تا این آیین نامه مشمول تغییراتی شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در آیین نامه وزارت بهداشت، به دانشگاه های علوم پزشکی تفیض اختیار شده تا داروخانه هایی در سطح شهر راه اندازی شود اما بدون شک این روند نیازمند اصلاح است زیرا باید محدودیت ها برداشته شده تا افراد به ویژه فارغ التحصیلان بتوانند وارد بازار کار شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته چند ماهی است که وزارت بهداشت این تغییر در آیین نامه خود را در دستور کار قرار داده تا بتوان به رفع این محدودیت ها کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: داروخانه ها در کشور مراکز رفاهی در سطح جامعه هستند که دسترسی مردم را آسان تر خواهند کرد اما ایجاد یکسری سلسله مراتب برای راه اندازی داروخانه ها گاهی محدودیت به جود می آورد که ضرورت دارد از میان برداشته شود.

پیش از این شورای رقابت در دویست و نود و پنجمین جلسه خود وزارت بهداشت را به دلیل عدم رعایت مصوبه این شورا جریمه یک میلیارد ریالی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha