دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 21595

دانشمندان کشف کردند که چرا بسیاری از افراد مبتلا به ایدز بعد از مدتی نسبت به انسولین مقاومت پیدا کرده و در نهایت دچار دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز این اعتقاد وجود دارد که داروهایی که برای پیشگیری از پیشرفت این بیماری در انسان‌ها مصرف می‌شود از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث ابتلای یک فرد به دیابت می‌شود. این کشف جدید می‌تواند زمینه را برای ساخت داروهای کم‌خطرتر فراهم کند.
این تحقیقات که در نشریه شیمی بیولوژیکی به چاپ رسیده است نشان می‌دهد داروهای ایدز به طور مستقیم در روشی که قند خون در بدن کنترل می‌شود اختلال ایجاد می‌کند. این عامل باعث مقاومت بدن در برابر انسولین می‌شود و زمانی که بدن به اندازه کافی انسولین تولید نکند مشکلات زیادی برای سوخت و ساز آن به وجود می‌آید.
پاول هروز استاد بیولوژی برای اولین بار کشف کرد که این داروها تولید پروتئین‌های خاصی را در بدن متوقف می‌کند که باعث می‌شود انتقال گلوکز از خون به داخل سلول‌هایی که آن‌ها را احتیاج دارند با مشکل روبه روش شود. این عامل باعث افزایش میزان قند خون شده و در نهایت باعث ابتلای یک فرد به دیابت می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین هروز در این باره گفت: این تحقیقات نشان داد داروهای ایدز انتقال گلوکز را در بدن متوقف کرده و همین عامل از مهم‌ترین دلایل ابتلای یک فرد به دیابت است. اکنون که ما مکانیسم اصلی موثر در بروز این بیماری را در افراد مبتلا به ایدز کشف کردیم، می‌توانیم داروهایی تولید کنیم تا از بروز این پدیده در افراد بیمار پیشگیری کند.
البته مهم‌ترین اثر ایدز روی سیستم ایمنی بدن انسان است. این بیماری سیستم ایمنی بدن انسان را از کار می‌اندازد و راه را برای عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا باز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha