مردم بخش هایی از کرمان با خوردن چلو خورشت و تخم مرغ جیرجیرک اقدام به درمان دردهای خود می کنند. این حشره در میان مردم محبوبیت زیادی دارد.

عکس/درمان بیماری ها با خوردن جیرجیرک در کرمان

سلامت نیوز:مردم بخش هایی از کرمان با خوردن چلو خورشت و تخم مرغ جیرجیرک اقدام به درمان دردهای خود می کنند. این حشره در میان مردم محبوبیت زیادی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان،حشراتی عجیب و نادر با عمر کم و به گفته مردم بومی فواید بسیار که در بیابان‌های اطراف کرمان از جمله شهربابک، زیدآباد و سیرجان دیده می‌شوندتوجه بسیاری را به خود جلب کرده اند.



این حشرات که گونه‌ای خاص از جیرجیرک هستند هرساله فقط در فصل بهار با شروع ماه خرداد تولید مثل می‌کنند و در پایان این ماه عمرشان به پایان می‌رسد. جیرجیرک ها، با تاریک شدن هوا،روی بوته‌های (قیچ) که دربیابان‌های این مناطق فراوان هستند می‌چسبند و روی برگ‌های بوته تخم ریزی می‌کنند؛ بارش باران موجب ریختن این تخم‌ها به زمین و فرورفتن آن‌ها در خاک می‌شود و پس از آن دوباره از دل خاک رشد می‌کنند و به بوته‌ها می‌چسبند و هرسال که بارندگی بیشتر باشد تعداد جیرجیرک‌ها نیز افزایش می‌یابد.



از آنجایی که این حشرات فقط در قسمت‌های خاصی از بیابان وجود دارند،پیدا کردن آن‌ها بسیار دشوار است اما به گفته بومیان به دلیل فواید دارویی بسیاری که دارند، مردم محلی و عشایری که به بیابان‌ها مسلط هستند در خرداد ماه به کسب و کار شکار و فروش جیرجیرک مشغول می‌شوند.

 به گفته مردم این حشرات گرانبها با طبیعت گرمی که دارند درمان بسیاری از درد‌ها از جمله نفخ و گرفتگی و درد دست و پا و کمر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha