وزارت بهداشت در بروز آلودگی هوا نقش چندانی ندارد و بیشتر باید به بیماران و افرادی كه بر اثر آلودگی هوا دچار بیماری و عارضه می‌شوند رسیدگی كند كه در این زمینه مشكل حادی نداریم، مشكل بیشتر به عوامل و علل بروز پدیده آلودگی هواست كه متأسفانه برای از بین بردن آنها جدی نیستیم.

75 درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای داخلی است
سلامت نیوز: نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: 75 درصد آلودگی هوا ناشی از بدسوختن سوخت در خودروهای داخلی است و متأسفانه با گذشت 15 سال از تصویب قانون كاهش آلودگی هوا هیچ اقدام زیربنایی برای اجرای این قانون انجام نشده است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: ماجرای آلودگی هوا و عوارض آ‌ن هر سال تكرار می‌شود و مرتب به مردم هشدار می‌دهیم كه به مرز هشدار، اضطرار یا بحران رسیده‌ایم، سلامت مردم به خطر می‌افتد و عوارض و مشكلات اقتصادی زیادی نیز بر كشور تحمیل می‌شود.

وی گفت: متأسفانه آمارها و ارقام بسیار ناراحت كننده‌ای درباره عوارض آلودگی هوا وجود دارد كه نشان می‌دهد حدود 75 درصد علت این پدیده به خصوص درباره مونوكسید كربن بدسوختن سوخت در خودروهای داخلی به خصوص خودروهای فرسوده است كه هنوز شاهد تردد آنها در سطح شهرها هستیم.

نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: كیفیت موتورهای تولید داخل نسبت به خارجی مطلوب نیست و واقعاً تفاوت در میزان آلایندگی آنها مشهود است در قانون كاهش آلودگی هوا نیز كه سال 74 در مجلس تصویب شد راهكارهای مختلفی برای حل این مسئله تصویب شد اما متأسفانه شاهد این هستیم كه یك بند یا چند بند از این قانون را كار كارشناسی زیادی برای آن انجام شده بود، گرفته شده و بقیه آن راها شده است به همین علت شاهد اقدامی زیربنایی و موثر در كاهش آلودگی هوا در كشور نیستیم.

محسنی بندپی درباره نقش وزارت بهداشت در كنترل آسیبهای ناشی از آلودگی هوا نیز گفت: وزارت بهداشت در بروز آلودگی هوا نقش چندانی ندارد و بیشتر باید به بیماران و افرادی كه بر اثر آلودگی هوا دچار بیماری و عارضه می‌شوند رسیدگی كند كه در این زمینه مشكل حادی نداریم، مشكل بیشتر به عوامل و علل بروز پدیده آلودگی هواست كه متأسفانه برای از بین بردن آنها جدی نیستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha