مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی در تحقیقات اولیه از فرد مجروح به نام علیرضا 54‌ساله که از ناحیه شکم و سینه مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفته بود، اطلاع پیدا کردند

هفت‌تیرکشی درخیابان خارک

سلامت نیوز:روز ششم فروردین از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شد که راننده یک دستگاه خودروی پراید، پس از ایجاد یک تصادف زنجیره‌ای با چند خودروی پارک‌شده در خیابان خارک و درحالی‌که مأموران راهور و شهروندان پیش از آن فردی مجروح را از داخل خودروی پرایدش خارج کرده بودند، با تهدید اسلحه از محل متواری شده است.

به گزارش سلامت نیوز،وقایع اتفاقیه نوشت:  مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی در تحقیقات اولیه از فرد مجروح به نام علیرضا 54‌ساله که از ناحیه شکم و سینه مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفته بود، اطلاع پیدا کردند که فرد متواری به شیوه مسلحانه قصد سرقت وجوهات نقد همراه این شخص را داشته است که در درگیری در داخل خودرو، راننده پراید اقدام به شلیک چند گلوله کرده که در جریان آن علیرضا مجروح می‌شود. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 


آغاز تحقیقات  میدانی


برابر تحقیقات میدانی از شاهدان صحنه تصادف در خیابان خارک، ساعت 9 صبح یک دستگاه خودروی پراید با دو سرنشین، پس از انحراف از خیابان با چند خودروی پارک شده در محل تصادف زنجیره‌ای می‌کند که گشت راهور با مشاهده صحنه اقدام به تعقیب خودروی مذکور کرده و در نهایت خودروی پراید مذکور طی یک تصادف شدید با یک دستگاه خودروی پراید پارک‌شده در حاشیه‌ خیابان متوقف می‌شود؛ برابر اظهارات شاهدان، راننده پراید مردی حدودا ۴۵‌ساله، قد‌بلند، قوی‌هیکل و با موهای سفید پس از پیاده‌شدن از خودروی پراید و درحالی‌که یک قبضه اسلحه کمری در دست داشته اقدام به تهدید شهروندان می‌کند که مأموران راهور با مشاهده فرد مسلح و در مرحله نخست اقدام به خلع سلاح و گرفتن اسلحه کمری از این شخص می‌کنند. برابر مشاهدات شاهدان صحنه، راننده پراید پس از خلع سلاح‌شدن از سوی مأموران راهور، با کاتر تهدید به خودزنی و زدن شاهرگ گردنش می‌کند که مأموران سعی در آرام‌کردن او می‌کنند؛ همزمان سایر شهروندان حاضر در محل با مشاهده فرد مجروحی روی صندلی سرنشین خودرو که به شدت دچار خونریزی از ناحیه شکم و سینه شده بود، اقدام به خارج‌کردن این شخص از داخل پراید کرده و موضوع را به مأموران راهور اطلاع می‌دهند. در همین زمان، راننده پراید که با تهدید به خودکشی مانع از نزدیک‌شدن مأموران به خود شده بود اقدام به بیرون‌آوردن اسلحه کمری دیگری از زیر صندلی پراید کرده و در نهایت با تهدید به شلیک، با پراید خود از محل متواری می‌شود. 


تحقیقات از مرد دلارفروش


کارآگاهان پلیس آگاهی با مراجعه به بیمارستان امام خمینی(ره) به تحقیق از مرد دلارفروشی پرداختند که بنا بر نظریه تیم پزشکی مورد اصابت پنج گلوله از ناحیه شکم و سینه قرار گرفته بود. او قبل از انتقال به اتاق عمل در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «به صورت سرپایی و در محدوده میدان فردوسی و چهارراه استانبول اقدام به خرید و فروش دلار و ارز می‌کنم. در حاشیه خیابان فردوسی ایستاده بودم که یک دستگاه پراید در مقابل من توقف کرد و راننده آن ضمن معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس و درحالی‌که بیسیم و دستبند همراه داشت از من خواست تا سوار ماشین او شوم. پس از سوارشدن به ماشین، راننده شروع به حرکت کرد و همزمان از من خواست تا دلار و ارزهای خود را برای بررسی در اختیارش بگذارم. من که به این شیوه تحقیق و درخواست راننده پراید مشکوک شده بودم، از او درخواست کارت شناسایی کردم اما ناگهان او اسلحه کمری را از زیر لباسش خارج و شروع به تهدید من کرد؛ دیگر اطمینان پیدا کرده بودم که این شخص مأمور نیست و قصد سرقت وجوهات نقد و پول‌هایم را دارد. با او درگیر شدم که ناگهان گلوله اول شلیک شد و به من برخورد کرد؛ خودم را به روی دستی که اسلحه سارق در آن بود، انداختم و همین موضوع باعث شد تا اسلحه از دست سارق خارج شده و زیر صندلی بیفتد. درگیری ما در حالی ادامه داشت که ماشین همچنان حرکت می‌کرد؛ درحالی‌که تصور می‌کردم راننده پراید مجبور به توقف خواهد شد اما ناگهان او با اسلحه دوم خود چند گلوله دیگر به من شلیک کرد؛ دیگر توان مقاومت نداشتم و تنها در آخرین حرکت توانستم فرمان پراید را به صورت کامل به سمت راست بچرخانم که پس از آن خودرو با صدا و تکان شدیدی متوقف شد.» سرانجام روز 16 فروردین مرد دلارفروش به علت شدت جراحات وارده و اصابت گلوله به نقاط حساس سینه و شکم، با وجود انجام اقدامات و مراقبت‌های پزشکی فوت کرد. پرونده با صدور عدم صلاحیت از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به دادسرای امور جنایی ارسال می‌شود. 


پیدا کردن رد قاتل فراری


در چنین شرایطی، اقدامات ویژه و تخصصی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی راننده پراید به نام حمیدرضا 36‌ساله شدند؛ با رؤیت تصویر این شخص به وسیله دو دلارفروشی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنین شاهدان صحنه جنایت، همگی آنها به صورت کامل و دقیق موفق به شناسایی این فرد به‌عنوان سارق مأمورنما شدند. کارآگاهان با اطمینان از انجام تمامی این سرقت‌ها و همچنین ارتکاب جنایت توسط حمیدرضا به محل سکونتش در شهرستان البرز رفته و در تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که او از محل سکونتش در شهر کرج متواری شده است. در ادامه اقدامات ویژه پلیسی، سرانجام مخفیگاه متهم در شهرستان قزوین- شهر محمدیه شناسایی و کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضایی، او را شناسایی کردند. با ورود کارآگاهان به داخل مخفیگاه، وی قصد به‌کارگیری سلاح خود را داشت اما قبل از هرگونه اقدامی در این خصوص، آنها مانع از رسیدن او به اسلحه شده؛ باوجوداین متهم با استفاده از قدرت بدنی بالای خود قصد درگیری با کارآگاهان و استفاده از سلاح سرد را داشت که در نهایت مهار و دستگیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha