سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 216

به گزارش سلامت نیوز: با كاشت موی طبیعی در صورتیكه به درستی و با رعایت تمام احتیاطات انجام شود می توان موهای از دست رفته را جایگزین كرد.

آقایان بیشترین متقاضیان كاشت مو هستند
دكتر علی وفایی جراح و متخصص پوست و مو گفت: پیوند موی طبیعی روش درمانی است كه در آن قسمتی از بدن مانند پشت سر كناره های سر مو برداشته شده و در بخش های طاس سر، ابرو، مژه و یا هر قسمت از بدن كاشته می شود.
وی ادامه داد: پیوند موی طبیعی با بی حسی موضعی انجام گرفته و هیچ گونه دردی در جریان كار وجود ندارد و برای برداشت مو منطقه ای انتخاب می شود كه فولیكولهای آن حداقل تعداد گیرنده هورمون مردانه را دارا بوده و در صورت پیوند اطمینان داشته باشند كه دچار ریزش موی مردانه نمی شوند.
وی گفت: ریزش مو و كم پشت شدن آن علل گوناگونی دارد مانند وراثت، مشكلات هورمونی، اختلالات تغذیه ای مثل رژیم های لاغری و سوء تغذیه، استرس و تنش های عصبی، بارداری، شیردادن به نوزاد، آسیب رساندن به موها از طریق رنگ، مش، فر و سشوار كردن موها اما شایعترین علت آن در مردان ریزش موی آندروژنتیك (مردانه) است كه به دلیل ارثی رخ می دهد.
وی تصریح كرد: مدت زمان كاشت مو 4 ساعت است چون بعد از بی حسی منطقه طاس شكافهای متعدد و خیلی كوچك در آن ایجاد كرده و محور طولی، زاویه و عمق شكافها برای هر قسمت از موضع كاشت مو متغیر بوده و دقت در این مرحله نتیجه نهایی كاشت مو را مشخص می كند پس از ایجا شكافها ریشه زنده موها با وسایل ظریف و میكروسكوپ در شكافها قرار داده می شوند و در پایان، سر فرد پانسمان مختصری می شود.
وی یادآور شد: یك هفته قبل و بعد از پیوند از مصرف مشروبات الكلی، داروهای مسكن و ضد درد مثل آسپرین، بروفن، ایندومتاسین، قرص ویتامین E و كشیدن سیگار باید خودداری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha