قائم مقام معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مسئولان بهزیستی موظف به اجرای قانون هستند بنابراین واگذاری خدمات حمایتی به كمیته امداد را پذیرفته‌اند اما درباره جزئیات و حدود و ثغور آن امروز به وزارت رفاه می‌رویم.

مسئولان بهزیستی برای بحث درباره خدمات حمایتی به وزارت رفاه می‌روند

به گزارش سلامت نیوز نبی الله عشقی ثانی، در گفت و گو با فارس‌ افزود:‌ با توجه به تعطیل 15 روزه ادارات دولتی و از جمله بهزیستی هنوز در مورد عكس العمل سازمان بهزیستی به مصوبه مجلس مبنی بر واگذاری خدمات حمایتی بهزیستی به كمیته امداد اطلاعی ندارم اما امروز بعد از ظهر جلسه‌ای در همین مورد با مسئولان وزارت رفاه در محل این وزارتخانه بر پا می‌شود.
وی گفت: خدمات حمایتی بهزیستی می‌تواند حیطه وسیعی داشته باشد و از پرداخت مستمری به خانواده‌های نیازمند تا تأمین پوشاك، مسكن و توانمندسازی مددجویان و نیز خدمات مربوط به ازدواج و طلاق مددجویان و مسائل مربوط به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان فرزندان بهزیستی و خانواده‌های مددجویان را ممكن است، شامل شود.
عشقی اضافه كرد: با توجه به تعاریف مختلفی كه ممكن است از خدمات حمایتی شود و ابهام آن در قانون باید حدود و ثغور و جزئیات این واگذاری دقیقاً مشخص شود زیرا خدمات بهزیستی در زمینه پیشگیری، حمایت و توانبخشی به هم متصل است و دو هزار مجتمع و مركز بهزیستی همه انواع این خدمات را به صورت هماهنگ ارائه می‌كنند و تفكیك یك بخش از این خدمات مشكل آفرین است.
قائم مقام معاونت اجتماعی بهزیستی گفت: این‌كه خانواده‌های نیازمند بخشی از خدمات خود را از بهزیستی و بخشی دیگر را از كمیته امداد بگیرند قطعاً مشكل آفرین خواهد بود و سایر خدمات بهزیستی را نیز متأثر می‌كند اما به هر حال این قانون اكنون در مجلس تصویب شده است و بهزیستی نمی‌تواند بر خلاف قانون كار كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha