پژوهشگران دانشكده پرستاری شیراز نخستین سایت ارتباط مستقیم بیماران دیابتی با پزشكان، متخصصان تغذیه و پرستاران را راه‌اندازی كردند.

به گزارش سلامت نیوز مرضیه معطری در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پرستاری كشور با بیان اینكه برای این كار نرم‌افزار تحت وب طراحی شد، اظهار كرد: تاکنون اطلاعات ویژه بیماران دیابتی بر روی سایت بارگذاری شده است.

وی وجه تمایز این سایت با دیگر وب سایت‌های بیماران دیابتی را امكان برقراری ارتباط بیمار با پزشك، پرستار و متخصص تغذیه برشمرد و افزود: بیمار می‌تواند سؤالات خود را در زمینه تغذیه، مصرف انسولین، میزان فعالیت در سایت وارد  یا از طریق ایمیل ارسال سپس پاسخ را از متخصص مربوطه دریافت كند.

این عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری شیراز افزود: برای جلوگیری از بروز بسیاری از اشتباهات فرد مبتلا به دیابت باید با ورود اطلاعات شخصی به عنوان عضو پذیرفته شوند.

معطری ادامه داد: بیماران در صورت كسب اطلاعات آموزشی بیشتر درباره دیابت می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی www.diabetes- edu.ac.ir مراجعه كنند.

وی با بیان اینكه پیش از این فضای وب سایت اینترنت از خارج كشور گرفته شده بود، گفت: اما به علت كمبود اعتبار هم‌اكنون این سایت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شیراز است و فعالیت سایت محدود‌تر شده است.

این عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری شیراز ادامه داد: در صورت تامین اعتبار لازم امكان ارائه خدمات بیشتری نظیر ایجاد تالار گفت‌وگو و چت‌روم بین پزشك و بیمار هم وجود دارد.

به گفته وی، هم اکنون به علت کسری اعتبار این سایت تا حدی غیرفعال شده است که امیدواری با حمایت های مالی مسئولان این سایت برای بیماران دیابتی سراسر کشور سودمند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha