دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 216061

با ابتلای یک زن دیگر در کره جنوبی به بیماری خطرناک زیکا، شمار کسانی که به این بیماری در کشور مبتلا شده اند به ۲۱ نفر افزایش یافت.

21 نفرمبتلا به زیکا در کره جنوبی

سلامت نیوز: با ابتلای یک زن دیگر در کره جنوبی به بیماری خطرناک زیکا، شمار کسانی که به این بیماری در کشور مبتلا شده اند به ۲۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این زن ظاهرا به تایلند سفر کرده و پس از بازگشت به کشور ماموران قرنطینه کره جنوبی بیماری وی را شناسایی کرده اند.
مرکز پیشگیری از بیماری های کره جنوبی روز دوشنبه در تارنمای خود اعلام کرده که یک زن ۳۱ ساله به بیماری مبتلا شده است که از نیش پشه به انسان منتقل می شود.
این بیماری برای اولین بار در آفریقا شناسایی شد و اگرچه به طور مستقیم جان فرد را تهدید نمی کند اما برای فرزندانی که از بیماری متولد می شوند بسیار خطرناک است و باعث نقص در نوزاد می شود.
این زن در ماه جاری میلادی به تایلند سفر کرده بود و پس از بازگشت دچار تب شدید شده و علائم دیگری داشته است که ابتلای وی به زیکا را تایید می کند.
این دومین مورد از ابتلای بیماری در کره جنوبی در ماه جاری میلادی (ژوئن) است. پیشتر نیز در ابتدای این ماه مشخص شد یک زن ۳۳ ساله که به مالدیو سفر کرده به این بیماری مبتلا شده است.
ماموران قرنطینه کره جنوبی گفته اند اکنون در حال انجام آزمایش هایی بر روی کسانی هستند که در ارتباط نزدیک با این دو زن بوده اند.
عفونت ناشی از زیکا باعث نارسایی مغزی موسوم به میکروسفالی در نوزادان می شود. این نقص باعث می شود نوزادان با سر کوچک متولد شوند و رشد مغزی آنها محدود شود.
این ویروس که بیشتر از طریق پشه منتقل می شود در موارد بسیار اندک باعث مرگ شده و تصور می شود از هر پنج فرد آلوده به ویروس فقط یک نفر بیمار شود. علائم بیماری تب، حساسیت پوستی و درد مفاصل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha