ناصر سودانی در اخطار قانون اساسی با بیان اینکه دولت باید موظف به مبارزه با مواد مخدر باشد در اخطار قانون اساسی مجاز بودن دولت برای این منظور را مغایر با اصول 3 و 8 و 29 قانون اساسی دانست.

به گزارش سلامت نیوز ، "ناصر سودانی "نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (8 آذر) در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق از برنامه پنجم توسعه در اخطاری مطابق با اصول 3، 8 و 29 قانون اساسی ماده 185 برنامه پنجم را که در آن دولت تنها مجاز به مبارزه با مواد مخدر است را خلاف قانون اساسی کشور دانست و گفت: قانون اساسی دولت موظف به ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است.
وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: همچنین در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر یعنی دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با استناد به اصل بیست و نهم قانون اساسی گفت: در این اصل نیز دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند.
وی تصریح کرد: قانون اساسی کشور دولت را موظف به مبارزه با مواد مخدر کرده است و ما در مجلس در این ماده دولت را مجاز دانسته ایم و این نقض آشکار قانون اساسی است.
به گزارشسلامت نیوز  به نقل از خانه ملت، محمدحسین ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت ضمن وارد ندانستن این اخطار گفت: مجاز بودن دولت از نظر مجلس به این معنا نیست که می تواند این کار را انجام ندهد.
وی افزود: تدبیر مجلس این است که دولت از تمام توان و امکانات خود برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha