نماینده مردم سمیرم در مجلس افزایش ۵ درصدی تعرفه های پزشکی را منطقی و معقول دانست و گفت: افزایش غیرمنطقی تعرفه ها بیمه ها را با چالش ها و مشکلات بیشتری مواجه می کند.

افزایش ۵ درصدی تعرفه های پزشکی منطقی و معقول است/ دولت باید کسری بودجه وزارت بهداشت را تأمین کند

سلامت نیوز: نماینده مردم سمیرم در مجلس افزایش ۵ درصدی تعرفه های پزشکی را منطقی و معقول دانست و گفت: افزایش غیرمنطقی تعرفه ها بیمه ها را با چالش ها و مشکلات بیشتری مواجه می کند.

به گزارش سلامت نیوز، اصغر سلیمی در گفت و گو با خانه ملت، افزایش 5 درصدی تعرفه های پزشکی را معقول و منطقی دانست و گفت: با توجه به رکود حاکم بر کشور و مشکلات اقتصادی بنابراین اگر بخواهیم تعرفه های پزشکی را با توجه به این موارد قانونمندتر کرد تعرفه ها باید به صورت حداقلی افزایش می یافت که کف آن می توانست ده درصد باشد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اما به دلیل آنکه بحث پرداخت مطالبات بیمارستان ها و بخش خصوصی از سوی بیمه ها مطرح می شود که بیمه ها باید در این رابطه تعهدات خود را علمیاتی و مردم نیز در پرداخت هزینه درمان با مشکلاتی مواجه می شدند بنابراین هیات دولت و رئیس جمهور با تعیین افزایش 5 درصدی تعرفه های پزشکی سعی کردند این اختلاف قیمت به نفع مردم و بیمه ها انجام شود تا مردم و بیمه ها متضرر نشوند؛ بی شک هیات دولت با افزایش حداقلی تعرفه ها توانسته دیدگاه هر دو گروه را تامین کند.

وی ادامه داد: در این رابطه نیاز است دولت حمایت های لازم را از مراکز درمانی به ویژه وزارت بهداشت داشته باشد تا کسری بودجه وزارت بهداشت به گونه ای جبران شود تا طرح تحول سلامت که به خوبی اجرا شده است با مشکلات اقتصادی مواجه نشده و اجرای این طرح با قدرت به پیش رفته و مشکلات بهداشتی و درمانی مردم رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از تاخیر در تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی انتقاد کرد و گفت: هر چند طبق قانون تعرفه ها باید پیش از پایان هر سال تعیین تکلیف شود اما متاسفانه تعرفه ها هر ساله با مدت زمان طولانی ابلاغ می شود و این رویه هر ساله ادامه دارد که این موضوع نابسامانی هایی را در حوزه سلامت به وجود آورده است.

سلیمی ادامه داد: همانطور که دولت بودجه را در زمان مناسب به مجلس ارائه می کند بنابراین نیاز است تمهیداتی اتخاذ کند که موضوع تعرفه های پیش از پایان هر سال نیز تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم، افزود: نیاز است وزارت بهداشت همکاری مناسبی را با سازمان نظام پزشکی و دولت داشته باشد تا مشکلات سد راه تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی رفع و تعرفه ها در زمان مناسب تعیین تکلیف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha