دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 21610

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجردی و بی‌شغلی دلیل گرایش به اعتیاد نیست و تحقیقات نشان می‌دهد 73 درصد معتادان شاغل و 68 درصد متأهل هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس ، مصطفی محمدنجار در دومین همایش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر كه امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تكیه بر ارزش‌های اسلام، انقلابی را با كمك مردم و مشاركت‌های جمعی تشكیل داد كه منجر به بیرون رفتن یك نظام طاغوتی از كشور شد.

وی افزود: با تشكیل نظام جمهوری اسلامی ایران، لرزه بر اندام مستكبران جهان افتاد و آنها برای از بین بردن این نظام، طرح‌های مختلفی را پیاده‌ كردند كه مهمترین آن، 8 سال دفاع مقدس بود اما جمهوری اسلامی ایران در مقابل مستكبران تا دندان مسلح، ایستادگی كرد و توانست پیروز شود.

محمدنجار با بیان اینكه مستكبران از الگو شدن جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان و منطقه ناراحت هستند، گفت: این افراد برای از بین بردن ناراحتی‌ها و ناامید شدن از طرح‌های جنگ سرد به طرح‌های جنگ نرم روی آوردند. این جنگ بسیار پیچیده است و جوانان را تهدید می‌كند.

وزیر كشور با اشاره به اینكه جوانان ایرانی اكثر قله‌های موفقیت را فتح كرده‌اند، بیان داشت: ایران اسلامی در حال حاضر هشتمین كشور فضایی جهان است و این موفقیت با فكر و تخصص دانشمندان جوان ایرانی تحقق یافته است؛ پرتاب ماهواره امید به فضا یكی از موفقیت‌های جوانان ایرانی است.

وی ادامه داد: دشمن هنگامی كه پیشرفت‌های ایران را می‌بیند، نگران می‌شود و برای جلوگیری، عرفان‌های كاذب و ترویج الكل و مواد مخدر را در بین جوانان طراحی می‌كند.

نجار گفت: در افغانستان 8 هزار تُن مواد مخدر تولید می‌شود كه از این مقدار 2 هزار تُن در كشورهای مختلف كشف و مصرف می‌شود؛ یك هزار تُن نیز در ایران وارد می‌شود كه 500 تُن مواد نیز در كشور مصرف می‌شود كه جای سؤال دارد كه حدود 500تُن دیگر به كجا می‌رود.

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: كشورهایی كه امكانات پیشرفته و ادعای مبارزه با مواد مخدر را دارند به چه علت زمین‌های كشت مواد مخدر را در این منطقه از بین نمی‌برند و اقدام به تولید مواد مخدر صنعتی می‌كنند.

وی به نقش خانواده در جامعه‌ای سالم اشاره كرد و گفت: خانواده سالم، جامعه سالم را تشكیل می‌دهد و اگر سلول جامعه كه همان خانواده است، سلامت و پاك باشد قطعاً جامعه‌ای سالم نیز خواهیم داشت.

وزیر كشور اصل ایجاد اعتیاد را بی‌اعتقادی و بی‌دینی دانست و بیان كرد: امروز در یك جنگ خاموش به سر می‌‌بریم و باید برای پیروزی در این جنگ، آگاهی داشته و آماده مبارزه شویم.

محمد نجار با بیان اینكه در حوزه درمان و مقابله با مواد مخدر 28 درصد توسط دولت و 68 درصد توسط سازمان‌های مردم نهاد كمك می‌شود، گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی را در ریشه‌كن كردن مواد مخدر در كشور دارند و تاكنون نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند.

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سال گذشته بودجه سازمان‌های مردم نهاد 800 میلیارد تومان بود كه امسال این میزان به یك میلیارد و 650 میلیون تومان رسید.

وی با بیان اینكه مجردی و بی‌شغلی دلیل گرایش به اعتیاد نیست، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد كه 73 درصد از معتادین شاغل هستند و 68 درصد معتادان، متاهل هستند.

محمد نجار تأكید كرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند بازوی نظام جمهوری اسلامی ایران باشند و در ارتقای سطح خانواده‌ها امید به آینده و خودباوری فعالیت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha