سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

چندی قبل مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان پرونده سرقت‌های مسلحانه از چند مغازه موبایل‌فروشی در سطح تهران قرار گرفتند و تیم ویژه‌ای برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شد.

شغلم را از دست دادم، دزد شدم

سلامت نیوز:چندی قبل مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان پرونده سرقت‌های مسلحانه از چند مغازه موبایل‌فروشی در سطح تهران قرار گرفتند و تیم ویژه‌ای برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شد. 


به گزارش سلامت نیوز،وقایع اتفاقیه نوشت:  کارآگاهان در گام نخست پی بردند دو جوان قوی‌هیکل سوار بر موتور دربرابر مغازه‌های موبایل‌فروشی توقف کرده و یکی از متهمان پس از ورود به مغازه به بهانه خرید گوشی موبایل، ابتدا اقدام به اعتمادسازی صاحب مغازه کرده و سپس در یک چشم به‌هم‌زدن اقدام به سرقت گوشی موبایل می‌کند. تیم پلیسی در ادامه تحقیقات پی بردند که این دزدان در چند سرقت زمانی که دربرابر مقاومت صاحبان مغازه قرار گرفته‌اند، به روی آنها اسلحه کشیده و آنها را تهدید به مرگ کرده است که در این صحنه، صاحبان مغازه تسلیم دستور دزدان شده‌اند. 


سختگیری شهرداری مرا دزد کرد


تحقیقات برای شناسایی این افراد آغاز شد؛ به‌این‌ترتیب، تجسس‌های پلیسی کلید زده شد و مأموران در این مرحله پی بردند سارق مسلح که در مغازه‌ها اقدام به سرقت گوشی موبایل کرده، متهم جوانی است که یک‌بار به خاطر شرارت و درگیری به زندان رفته است. 


در ادامه تجسس‌ها، مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته بیرونی مغازه‌ها، موفق به شناسایی جوان موتورسوار این باند دو‌نفره شدند و مشخص شد که او به خاطر یک درگیری خیابانی در کرج تحت تعقیب است. به‌این‌ترتیب با به دست آمدن این سرنخ‌ها، مأموران پلیس آگاهی تهران در طرح دستگیری سارقان پایتخت که از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه، 29 خرداد ادامه داشت، این دو سارق مسلح را نیز دستگیر کردند. یکی از این افراد، پیام 19 ساله است که یک سابقه شرارت در پرونده‌اش دارد، ادعا می‌کند به خاطر بیکاری دست به این سرقت‌ها زده و اسلحه‌اش پلاستیکی بوده است. پیام در مورد شیوه سرقتش به رکنا توضیح می‌دهد: «با همدستم سوار بر موتور به جلوی مغازه‌های موبایل‌فروشی می‌رفتیم و من به‌عنوان خریدار وارد مغازه می‌شدم و پس از اینکه گوشی موبایل را به بهانه خرید دستم می‌گرفتم، در یک فرصت اقدام به سرقت کرده و با فرار از مغازه و سوار بر موتور پا به فرار می‌گذاشتم.» 
او در مورد اینکه در سرقت‌ها اسلحه به همراه داشته است، می‌گوید: «بله، اگر در برابر مقاومت صاحب مغازه روبه‌رو می‌شدم، دربرابر آنها اسلحه می‌کشیدم تا به راحتی نقشه‌ام را به اجر برسانم. از مغازه اسباب‌بازی‌فروشی اسلحه را خریدم.» پیام در مورد مدت انجام کارش می‌گوید: «سه ماه بود که دزدی می‌کردم و فکر کنم چهار مغازه را هدف قرار دادیم. در این مدت توانستیم بیشتر از 20 میلیون تومان کاسب شویم.» او در مورد اینکه چه کسی پیشنهاد سرقت را مطرح کرده است، می‌گوید: «خودم تصمیم گرفتم. اعتیاد ندارم، سیگار هم نمی‌کشم.» او در پاسخ به این سؤال چرا سر کار نرفتی؟ بیان می‌کند: «کار نبود. یک مدت سی‌دی و ذرت می‌فروختم اما شهرداری مانع کارم شد و سر کار دیگری رفتم که پولم را خوردند. من مجبور بودم و این کار را انجام دادم. راهی دیگر برای کسب درآمد نداشتم اما دیگر این اشتباه را نمی‌کنم.» او می‌گوید: «می‌دانستم دیر یا زود دستگیر می‌شوم و پشیمانم.»


نمی‌خواستم دزد شوم


سهیل، دومین متهم این پرونده است که تازه‌کار است و سابقه ندارد. او نقش موتور‌سوار را در این پرونده دارد و به خاطر یک درگیری در کرج، تحت تعقیب مأموران قرار داشته است. 
او می‌گوید: «موتور‌سوار بودم که در دو سرقت شرکت کردم. من سابقه‌ای ندارم و این کار را هم نباید انجام می‌دادم اما مجبور بودم به خاطر بیکاری و بی‌پولی این کار را انجام دهم. من هیچ وقت علاقه‌ای نداشتم که بخواهم دزدی کنم. به‌عنوان موتورسوار هم دوبار در دزدی شرکت داشتم و فقط به این فکر کردم که اندکی پول به دست بیاروم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا در این مدت فراری بوده است، بیان می‌کند: «فراری نبودم. چند وقت پیش در کرج با چند نفر درگیری پیدا کردم و آنها از من شکایت کردند.
درگیری خیابانی بود که با یک راننده دعوا کردم و این دعوا با کتک‌کاری ادامه پیدا کرد و من هم مصدوم شدم. آن راننده از من شکایت کرد و به‌همین‌دلیل فراری بودم که دستگیر شدم. جز این درگیری، من هیچ‌گونه سابقه‌ای ندارم که آن درگیری هم موضوعی جدی نبود و من می‌توانم رضایت شاکی را بگیرم اما دزدی به خاطر بی‌پولی بود و الان هم پشیمانم.» بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس اگاهی تهران قرار دارند و با تکمیل پرونده و احتمال اینکه تعداد سرقت‌های آنها بیشتر باشد، به مراجعه قضایی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha