دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 21615

کارشناس مسئول کاربری تشعشعات وزارت بهداشت با بیان اینکه 16 درصد موارد ابتلا به سرطانها در ایران مربوط به سرطان پوست است گفت: بیش از 70 درصد علت ابتلا به سرطان پوست ناشی از پرتوگیری از نورخوشید است.

به گزارش سلامت نیوز مهندس علی گورانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایران جزو کشورهایی است که دچار پیرپوستی خیلی زودرس می شوند که این مسئله علتهای گوناگونی دارد.

وی با اشاره به استفاده مداوم از دستگاههای سولاریوم برای برنزه شدن پوست بدن،‌ گفت: این کار علاوه بر اینکه خطرات بسیار زیادی دارد باعث ایجاد بیماریهای پوستی از جمله سرطان پوست می شود.

به گفته گورانی، در دستگاههای سولاریوم از لامپهای بخارات جیوه استفاده می شود که ماوراء‌بنفش تولید کرده و این اشعه رنگدانه پوست را تحریک کرده و باعث تیرگی پوست می شود.
 
کارشناس مسئول کاربری تشعشعات وزارت بهداشت با بیان اینکه لامپهای بخارات جیوه به دلیل نداشتن لایه فلورسنت عوارض شدیدی برای پوست به دنبال دارد افزود: استفاده از سولاریوم ‌باعث ایجاد پیرپوستی، سرطان و خارش می شود.
 
وی با از سرطان پوست به عنوان یکی از شایعترین سرطانها در کشور نام برد و گفت: به هموطنان توصیه می شود تحت هیچ شرایطی از دستگاههای سولاریوم استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha