سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: ترکیدگی یک واحد آمونیاک در شهرک صنعتی خاش و فعال شدن تنها آتشفشان غیرخاموش ایران از دلایل بوی نامطبوع شهرستان خاش اعلام شده که هنوز صحت و سقم این ادعاها مشخص نشده است.

نتایج گزارشات اولیه در خصوص علت بوی نامطبوع خاش

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: ترکیدگی یک واحد آمونیاک در شهرک صنعتی خاش و فعال شدن تنها آتشفشان غیرخاموش ایران از دلایل بوی نامطبوع شهرستان خاش اعلام شده که هنوز صحت و سقم این ادعاها مشخص نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد نعیم امینی‌فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، در خصوص انتشار بوی نامطبوع  در خاش  گفت: گزارشات اولیه، منشأ این بو را دو فرضیه اعلام کرده است که یکی از آنها ترکیدگی یک واحد آمونیاک در شهرک صنعتی خاش است.

وی افزود: یکی دیگر از فرضیاتی که مطرح شده فعالیت آ‌تشفشان تفتان است. تفتان تنها آتشفشان غیرخاموش ایران است که با این موضوع این ظن مطرح شده که فعالیت آتشفشان از سر گرفته شده است.

امینی‌فرد ادامه داد: با اعلام دستور به استانداری، سازمان مدیریت و دانشگاه علوم پزشکی درخواست شده که به مردم شهر کمک‌های لازم را ارائه نمایند و در صورت ایجاد شرایط اضطرار سازمان مدیریت بحران وارد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: هنوز صحت و سقم ادعاهای مطرح شده در خصوص علت این حادثه مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، از ساعات پایانی شب گذشته استشمام بوی غیر طبیعی خاش سیستان و بلوچستان را فراگرفته و 50 نفر را راهی مراکز درمانی کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شرایط حاضر توصیه کرده هموطنان خاشی‌ و به خصوص افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان، حتی المقدور تا رفع کامل بوی نامطبوع از منزل خارج نشوند.

همچنین در صورت بروز هرگونه علائم تنفسی، گوارشی و پوستی به پزشکان مستقر در مراکز جامع خدمات سلامت (درمانگاه ها) و یا بیمارستان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha