متخصص دندانپزشکی کودکان با بیان این که رشد دندان های کودک در بدو تولد نتیجه رشد زودرس است، گفت: رویش زود هنگام دندان اطفال طبیعی است و 85 درصد آنها جزو دندان‌های شیری است.

رویش زود هنگام دندان اطفال در بدو تولد طبیعی است

سلامت نیوز: متخصص دندانپزشکی کودکان با بیان این که رشد دندان های کودک در بدو تولد نتیجه رشد زودرس است، گفت: رویش زود هنگام دندان اطفال طبیعی است و 85 درصد آنها جزو دندان‌های شیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «زینب شریفی» متخصص دندانپزشکی کودکان در مورد رشد دندان‌ها در بدو و پس از تولد کودک، اظهار کرد: تاکنون علت خاصی، جهت رویش این دندان‌ها یافت نشده و حدود ٨٥ تا ٩٠ درصد این موارد، جزء دندان‌های شیری کودک هستند که رویش زودرس داشته است.

وی با اشاره به این که لق بودن این دندان‌ها ممکن است مشکلاتی برای کودک و والدین ایجاد کند، افزود: مراجعه به دندانپزشک و چکاپ میزان لق بودن دندان کودک ضروری است.

این متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: تاکید ما بر حفظ این دندان‌ها به عنوان دندان شیری کودک است و چنانچه وجود این دندان‌ها باعث ایجاد زخم در زبان کودک، و ایجاد آزار برای مادر به هنگام شیر دادن شود، می‌شود با مراجعه به دندانپزشک سطح این دندان‌ها را صاف و در موارد لازم نسبت به کشیدن آنها اقدام کرد .

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: رشد دندان‌ها در بدو و پس از تولد کودک زمینه ارثی دارد و در اکثر موارد در نوزادان کاملا سالم به لحاظ جسمی دیده می‌شود .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha