سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : در شب های قدر امسال (از 18 تا 23 ماه مبارک رمضان) 50هزار نفر در کشور خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند به خون اهدا کردند.

50 هزار نفر در شب های قدر خون اهدا کردند

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : در شب های قدر امسال (از 18 تا 23 ماه مبارک رمضان) 50هزار نفر در کشور خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند به خون اهدا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان انتقال خون، بشیر حاجی بیگی اظهارکرد: بیشترین میزان رشد اهدای خون طی مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل (1395)در استان کهگیلویه و بویر احمد با 59 درصد است.
وی افزود: استان های بوشهر با 45 درصد رشد ،لرستان با 40 درصد ، همدان با 31 درصد ، قزوین با 30 درصد رشد و استان قم و گیلان با رشد 29 درصدی به ترتیب از بیشترین افزایش آمار اهدای خون برخوردار بوده اند.
مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت : همچنین بیشترین میزان اهدای خون در کشور را مربوط به شب 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت مولای متقیان علی (ع) است و بیشترین میزان اهدای خون در کشور نیز در استان تهران ثبت شده است که طی مدت یاد شده 5 هزار و 561 واحد خون اهدا شده است.
حاجی بیگی از حضور گسترده مردم در مراکز انتقال خون در ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر تشکر و از همکاری شایان توجه رسانه ها با سازمان انتقال خون در این ماه تقدیر کرد.
وی اعلام کرد: خوشبختانه با همکاری و حضور گسترده مردم نوع دوست کشورمان در مراکز اهدای خون، در ماه مبارک رمضان امسال مشکلی در زمینه تامین خون مراکز درمانی در کشور نداشتیم.
سالانه در کشور بیش از دو میلیون نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha