دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز1 دسامبر2010 برابر با 10 آذر 1389 ضمن اعلام اینکه جهان بالاخره به نخستین بخش از ششمین آرمان توسعه هزاره یعنی توقف و آغاز معکوس کردن روند گسترش اچ آی وی دست یافت گفت ما باید به ترسیم مسیر جدید و روشن پیش رو تداوم بخشیم.

سلامت نیوز : متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
سال آینده با سی امین سالگرد همه گیری ایدز مصادف خواهد بود. این امر مهم، به ما فرصت تامل و تجدید نظر در تصمیم گیری هایمان می دهد.
طی سه دهه گذشته، ایدز باعث مرگ  و رنج های ناگفته شده است. اما درهمین سال ها روایت دیگری نیز فاش شده که ضمن آن جامعه جهانی با اشتیاق متحد گشته تا اقدامی برای نجات زندگی ها صورت دهد .این تلاش ها موجب تغییرات واقعی در سراسر جهان گردیده است.
در حال حاضر افراد کمتری به عفونت اچ آی وی مبتلا می شوند. میلیون ها نفر به درمان اچ آی وی دسترسی پیدا کرده اند. زنان بیشتری قادرند از ابتلای فرزندانشان به اچ آی وی جلوگیری کنند، منع سفر به خیلی از کشورها برای افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند برداشته شده است، و شفقت و شناخت حقوق بشر به آرامی جایگزین انگ می شود.
این حرکت با تعهد و همبستگی به دنیا کمک می کند بر همه گیری ایدز فائق آید. ما بالاخره به نخستین بخش از ششمین آرمان توسعه هزاره یعنی توقف و آغاز معکوس کردن روند گسترش اچ آی وی دست یافته ایم. ما باید به ترسیم مسیر جدید و روشن پیش رو تداوم بخشیم.
هدف مشترک ما واضح و روشن است: دسترسی همگانی به خدمات پیشگیری، درمان، مراقبت و حمایت از اچ آی وی. ما همچنین باید روشی اتخاذ کنیم تا واکنش به ایدز پایدار بماند.
اجازه دهید با گذشت سه دهه ازاین بحران، دیدگاهمان را به نیل به "سه صفر" معطوف داریم   یعنی به صفر رساندن بروز عفونت های جدید اچ آی وی، به صفر رساندن تبعیض و به صفر رساندن مرگ های ناشی از ایدز. در این روز جهانی ایدز، اجازه دهید متعهد شویم به اتفاق تلاش کنیم تا این دیدگاه برای تمامی مردم جهان محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha