چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

مرد صاحبخانه که اموال زیادی را از دست داده بود، در گام نخست هدف تحقیق قرار گرفت و گفت: «ساعت 19:30 دقیقه پس از اینکه درها را قفل کردم، همراه خانواده‌ام به بیرون از خانه رفتیم.

سرقت با شاه‌کلیدهای پدر

سلامت نیوز:روز 24 اردیبهشت امسال، مأموران کلانتری 102 پاسداران در جریان یک سرقت خانه قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از مأموران برای تحقیقات بیشتر در محل سرقت که در خیابان بوستان نهم خیابان پاسداران قرار دارد، حاضر شدند.

به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: مرد صاحبخانه که اموال زیادی را از دست داده بود، در گام نخست هدف تحقیق قرار گرفت و گفت: «ساعت 19:30 دقیقه پس از اینکه درها را قفل کردم، همراه خانواده‌ام به بیرون از خانه رفتیم. قصد داشتیم آن شب برای شام بیرون از منزل باشیم و ساعت 23:30 دقیقه زمانی که به خانه بازگشتیم، با به‌هم‌ریختگی وسایل داخل خانه روبه‌رو شدیم. او ادامه داد: «در بررسی از خانه، متوجه دزدیده‌شدن طلا، جواهرات، 10 سکه بهار آزادی، دلار و یک میلیون و 400 هزار تومان پول شدیم.»


دسته‌کلید گمشده، سرنخ کارآگاهان


با گزارش سرقت تیمی از مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 44، برای دستگیری عامل این سرقت میلیونی وارد عمل شدند. کارآگاهان در این مرحله با توجه به اینکه درهای ورودی ساختمان بدون تخریب قفل تخریب باز شده است، تحقیقات میدانی خود را از دیگر اهالی این ساختمان آغاز کردند. با توجه به اینکه سرقت به راحتی انجام شده بود، کارآگاهان ظن این را داشتند که سارق یکی از افراد درون ساختمان و حتی ممکن است یکی از آشنایان در ساختمان باشد. در تحقیقات مشخص شد که دیگر واحدهای این ساختمان نیز هدف دستبرد قرار گرفته است. مأموران در این مرحله پی بردند که اهالی ساختمان دسته‌کلیدهایشان ناپدید شده یا آنها را پشت درهای ورودی واحدهای خود جا گذاشته‌اند و اما هیچ‌یک از آنها، اقدام به تعویض قفل در خانه‌هایشان نکرده‌اند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که عامل سرقت‌ها چند‌بار قصد ورود به خانه‌ها را داشته اما زمانی که متوجه ورود اهالی خانه شده است، به سرعت در را بسته و پا به فرار گذاشته است و این درحالی بود که نگهبان ساختمان در این صحنه‌ها ادعا می‌کرد که هیچ‌کسی به ساختمان رفت‌وآمد نداشته است. فرضیه نخست برای مأموران، همدستی نگهبان ساختمان با دزد خانه بود اما در بازجویی از او هیچ سرنخی به دست نیامد و این مرد بی‌گناه شناخته شد. دختر یکی از اهالی ساختمان در تحقیقات پلیسی به مأموران می‌گوید: «ساعت 20 شب با دوستم در خانه سرگرم درس‌خواندن بودیم؛ من متوجه صداهایی از راهرو شدم که ناگهان متوجه صدای انداختن کلید روی در خانه شدیم که به آرامی خودم را به پشت در رسانده و درحالی‌که از چشمی به راهرو نگاه می‌کردم، دیدم که مرد جوانی در حال امتحان‌کردن کلیدهایی در دستش است و قصد ورود به خانه را دارد که در این لحظه به‌سرعت در را به رویش باز کردم که مرد جوان با دیدن من به سرعت به طبقات پایین رفت و پا به فرار گذاشت. از این موضوع تعجب کردم؛ برای اینکه در ساعتی از شب دزد آمده بود که به‌شدت برای من عجیب بود؛ به‌همین‌دلیل تصور نمی‌کردم که این فرد ممکن است که دزد باشد.»


کشف 22 دسته‌کلید از سارق


کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که پسر سازنده ساختمان، یکی از متهمان سابقه‌دار به نام مصطفی  36 ساله است که دو‌بار به خاطر سرقت خانه و تهدید دستگیر شده است. در این مرحله، کارآگاهان تصویر مصطفی را پیش روی دختر جوانی که دزد خانه‌شان را مشاهده کرده بود، قرار دادند که این دختر با مشاهده تصویر مصطفی اعلام کرد که او همان مرد کلید‌به‌دستی است که قصد سرقت از خانه‌شان را داشت. در این مرحله، مصطفی دستگیر و در بررسی از مخفیگاهش 22 دسته‌کلید به دست آمد. مصطفی در اعترافاتش گفته است: «در بعضی موارد دسته‌کلید‌هایی را که پشت در جا مانده، برداشته و پس از چند روز سرقت خود را انجام می‌دادم اما در بیشتر سرقت‌ها، در زمان تحویل ملک به مالباختگان، یک عدد از کلیدهای ورودی واحدها را برای خود برمی‌داشتم و پس از مدتی در فرصتی مناسب، اقدام به سرقت طلاها و مبالغ نقد داخل منازل می‌کردم.»


طلافروش همدست سارق؟ 


در ادامه رسیدگی به پرونده، خریدار طلاهای مسروقه در منطقه نارمک شناسایی شد و کارآگاهان به یک مغازه طلافروشی در نارمک مراجعه کردند؛ مالک طلافروشی ضمن شناسایی متهم، صراحتا اعلام کرد که مقادیری طلا و جواهرات را از متهم خریداری کرده اما از سرقتی‌بودن آنها اطلاع نداشته است. مالک طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفته است: «باتوجه به اینکه مصطفی و خانواده‌اش را می‌شناسم و او و خانواده‌اش از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که او اقدام به فروش طلا و جواهرات مسروقه به من کرده باشد.» سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعترف صریح متهم به انجام تمامی سرقت‌ها از مالباختگان، تحقیقات برای کشف و استرداد سایر طلا و جواهرات مسروقه و همچنین شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha