دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 21622

قهوه البته خواص دیگری هم دارد از جمله اینكه محرك بوده و به هضم آسان غذا كمك می‌كند، تب بر است، به بدن نیرو می‌دهد، سردرد را بهبود می‌بخشد

قهوه،توصیه‌ای ساده برای تقویت حافظه
سلامت نیوز: متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه بارسلونا می‌گویند كه مصرف یك فنجان قهوه همراه با شكر می‌تواند حافظه را فعال كند و میزان دقت و توجه فرد را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، این متخصصان تاكید كردند كه اگر قهوه و شكر همراه با هم مصرف شوند تاثیر آنها در تقویت عملكرد مغز خیلی بیشتر از زمانی است كه به طور جداگانه مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این متخصصان هم‌اكنون معتقدند كه هر یك از این دو خوراكی به نوبه خود تاثیر دیگری را بر روی مغز تقویت می‌كند به طوری كه میزان دقت و كارآیی حافظه را بهبود می بخشد.

این یافته حاصل مطالعه روی 40 داوطلب است كه پس از مصرف قهوه و شكر با هم و جدا از هم تحت آزمایش قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، قهوه البته خواص دیگری هم دارد از جمله اینكه محرك بوده و به هضم آسان غذا كمك می‌كند، تب بر است، به بدن نیرو می‌دهد، سردرد را بهبود می‌بخشد، برای برطرف كردن یرقان مفید است، ادرار آور است، در درمان سرفه‌ای كه با بلغم همراه باشد موثر است، دردهای عصبی را تسكین می‌دهد، در درمان سیاه سرفه تاثیر دارد. هم چنین ضد عفونی كننده بوده و خاصیت ضد افسردگی هم دارد. قهوه مقاومت ورزشكاران را افزایش می‌دهد و از كرم خوردگی دندان ها جلوگیری می‌كند.

شرح این یافته در مجله روانشناسی دارویی انسان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha