سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات برقراری آزمون وسع و دریافت حق بیمه از مشمولان طرح بیمه همگانی که تا کنون رایگان بود را تشریح کرد.

چه کسانی برای بیمه سلامت باید حق بیمه پرداخت کنند؟

سلامت نیوز: سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات برقراری آزمون وسع و دریافت حق بیمه از مشمولان طرح بیمه همگانی که تا کنون رایگان بود را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز، کاظم میکاییلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی بر برقراری آزمون وسع و دریافت حق بیمه از 10 میلیون بیمه شده همگانی اظهار کرد:  این مصوبه اصلاحیه‌ای بر بیمه همگانی رایگان است. برقراری بیمه برای آحاد افراد فاقد بیمه یکی از بسته های طرح تحول سلامت بود  که سه سال گذشته اجرایی شد و بر اساس آن  هرشخصی درخواست بیمه داشت می‌توانست بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای، دفترچه بیمه دریافت کند و بررسی در زمینه برخورداری و تمکن مالی افراد صورت نمی‌گرفت و در واقع حق بیمه مردم را دولت تقبل می‌کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت، توانمندی مالی و وسع بیمه شدگان تحت پوشش از طریق آزمون وسع و پایگاه داده‌ها که وزارت رفاه در اختیار دارد سنجیده خواهد شد و میزان مشارکت فرد برای پرداخت حق بیمه مشخص می‌شود.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در آزمون وسع ممکن است بیمه شده‌ای از پرداخت حق بیمه معاف شود و یا از 15 تا 100 درصد حق بیمه اش را بپردازد؛ درباره نحوه اطلاع رسانی به بیمه شدگان گفت:  آیین نامه آزمون وسع به دولت ارسال شده  و در حال طی مراحل قانونی و بررسی در کمیسیون های مختلف است تا در نهایت مصوب و ابلاغ شود.

میکاییلی ادامه داد: امیدواریم اجرای این مصوبه  به امسال برسد زیرا قبلا برای همه 10 میلیون نفری که قبلا در بیمه سلامت همگانی ثبت نام کرده بودند آزمون وسع را انجام و نتایج را به سازمان بیمه سلامت ارائه داده‌ایم و منتظریم آیین نامه مصوب شود.

وی درباره شمار مشمولانی که باید از این پس حق بیمه بپردازند گفت: از 10 میلیون بیمه شده همگانی حدود 8.5  میلیون نفر درآمد کمتر از یک میلیون تومان در ماه دارند. 1.5 میلیون نفر باقی می‌مانند که یارانه 500 هزار نفر از آنها قبلا قطع شده و در واقع وسعشان به حدی بوده که مشمول حذف یارانه شدند، گروه سوم هم درآمدهای معقولی دارند. بر این اساس از گروه دوم و سوم با توجه به آزمون وسع حق بیمه دریافت خواهد شد که از 15 تا 100 درصد متغیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha