بیماری «دوشن» در سنین كودكی فرد را مبتلا می‌كند و زمانی كه فرد به سن بلوغ می‌رسد ناچار باید از ویلچر استفاده كند. به علت استفاده این بیماران از ویلچر، حجم ریه آنها كاهش یافته و به علت ضعف ماهیچه‌ها، شكل قفسه سینه تغییر می‌یابد.

سلامت نیوز: پزشك انجمن حمایت از بیماران مبتلا به دیستروفی نسبت به تاثیرات نامطلوب آلودگی هوا در بیماران مبتلا دیستروفی طیف «دوشن» هشدار داد و توصیه كرد كه مبتلایان به این بیماری در شرایط هوای آلوده حتما از ماسك‌های مناسب استفاده كنند.

دكتر آذر معنوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیماری «دوشن» در سنین كودكی فرد را مبتلا می‌كند و زمانی كه فرد به سن بلوغ می‌رسد ناچار باید از ویلچر استفاده كند. به علت استفاده این بیماران از ویلچر، حجم ریه آنها كاهش یافته و به علت ضعف ماهیچه‌ها، شكل قفسه سینه تغییر می‌یابد. به این ترتیب معمولا درجات مختلف مشكلات تنفسی در این بیماران مشاهده می‌شود.

وی با بیان این كه هوای آلوده سبب ایجاد فشار بیشتری بر بدن مبتلایان به بیماری «دوشن» می‌شود، افزود: از آنجا كه ماهیچه‌های مبتلایان به این بیماری از قدرت لازم برخوردار نیستند، هوای آلوده ایجاد فشار بیش از حد به بدن این افراد را سبب می‌شود. همچنین اكسیژن رسانی به بافت‌ها با اختلال مواجه شده و ممكن است این بیماران به خستگی زودرس و تنگی نفس دچار شوند.

این عضو انجمن حمایت از بیماران دیستروفی گفت: هرچند مبتلایان به «دوشن» معمولا به دلیل شرایط فیزیكی نامناسب و محدودیت حركت اغلب در منزل هستند اما توصیه می‌شود این بیماران تا حد امكان از منزل خارج نشوند و در صورت خروج از منزل حتما از ماسك‌های مناسب استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha