در اغلب افراد سالم، با رفع آلودگى هوا علائم ناشى از آن هم برطرف مى‌شود ولی بعضی افراد حساسیت بیشترى به اثرات آلودگى هوا نشان می‌دهند كه بیشتر از قشر دانش‌آموزان و سالمندان هستند.

سلامت نیوز: یك متخصص بیماری‌های داخلی گفت: دانش‌آموزان در مناطق داراى هواى آلوده بیشتر دچار برونشیت و گوش‌درد مى‌شوند.

محمد‌رضا تقی‌زاده در گفت‌وگو با  فارس  با اشاره به تأثیر آلودگى هوا بر سلامتی اظهار داشت: در اغلب افراد سالم، با رفع آلودگى هوا علائم ناشى از آن هم برطرف مى‌شود ولی بعضی افراد حساسیت بیشترى به اثرات آلودگى هوا نشان می‌دهند كه بیشتر از قشر دانش‌آموزان و سالمندان هستند.

وی ادامه داد: ریه‌هاى دانش‌آموزان ممكن است با میزان كمتر آلودگى هوا احساس ناراحتى كند ضمن اینكه دانش‌آموزان در مناطق داراى هواى آلوده بیشتر دچار برونشیت و گوش‌درد مى‌شوند.

این متخصص بیماری‌های داخلی افزود: مبتلایان به بیمارى قلبى یا ریوى كه بعضی از آنها دانش‌آموزان هستند با شدت بیشترى به هواى آلوده واكنش نشان مى‌دهند؛ این افراد در طول دوره آلودگى شدید هوا باید فعالیت‌هاى خود را در بیرون خانه محدود كنند و مراقبت‌هاى‌ پزشكى بیشترى شوند.

تقی‌زاده تصریح كرد: به غیر از مرگ و میرهاى ناشى از آلودگى شدید هوا در كوتاه‌مدت، هر روز بیشتر مشخص می‌شود كه آلودگى هوا به مقدار كم در دراز مدت می‌تواند اثرات زیان‌‌آوری بر روی انسان‌ها داشته باشد كه بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد این اثرات بر روی دانش‌آموزان و افراد سالمند مشهودتر است.

وی بیان كرد: در شرایطی كه هوا به شدت آلوده است به خانواده‌ها توصیه می‌شود فرزندان خود را از خانه خارج نكنند، مگر در شرایط خاص چرا كه آلودگی هوا با تأثیر بر روی ریه و دستگاه تنفسی، در آینده آنها را با مشكل تنفسی مواجه می‌كند.

این متخصص بیماری‌های داخلی گفت: تمام بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان خصوصاً خردسالان و دانش‌آموزان به‌دلیل وجود گرد و غبار در مناطق تهران از تردد در هوای آزاد خودداری كنند و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری كنند چرا كه فعالیت ورزشی موجب افزایش ضربان قلب، افزایش فعالیت دستگاه تنفسی و افزایش ورود هوای آلوده به ریه‌ها می‌شود.

تقی‌زاده اضافه كرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد با خودروی شخصی در سطح شهر جداً خودداری كنند و با این عمل خود، در كاهش آلودگی سهم بزرگی داشته باشند در غیر این صورت آلودگی هوا شدیدتر می‌شود و به بیماران قلبی، ریوی و دانش‌آموزان به شدت آسیب می‌رسد چرا كه آنها آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در هوای آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha