در گذشته بیماری ایدز بیشتر در بین معتادین تزریقی مشاهده می‌شود در حالی كه امروزه با تهدید موج سوم این بیماری كه از طریق راه‌های جنسی است، به دنبال كنترل این بیماری از این راه هستیم.

آرایشگاه‌های زیر‌زمینی تهدیدی جدی برای رشد بیماری ایدز است
سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: وجود 60 درصد از آرایشگاه‌های زیرزمینی و غیر‌‌رسمی در اصفهان، تهدیدی جدی برای افزایش بیماری ایدز در این استان به شمار می‌رود.

كمال حیدری امروز در گفت‌وگو با  فارس در اصفهان اظهار داشت: بسترهای ناموزون در جامعه برای رشد بیماری ایدز وجود دارد كه سبب نگرانی شده است.
وی با اشاره به اینكه آمار بیماری ایدز در زنان رو به افزایش است، ادامه داد: یكی از راه‌های انتقال ایدز، وجود آرایشگاه‌ها و دندانپزشكی‌های غیر‌مجاز است كه باید در این زمینه به طور جدی برخورد شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان خاطرنشان كرد: بیماری ایدز بیشتر در سنین جوانی و نوجوانی در محدوده 15 تا 35 سال بروز می‌كند در حالی كه تنها 16 درصد از این گروه نسبت به بیماری ایدز اطلاع دارند.
وی تصریح كرد: نا‌آگاهی نزدیك به 84 درصد از جوانان نسبت به بیماری ایدز خطری جدی محسوب می‌شود كه باید برنامه‌ریزی اصولی و دقیقی را برای آموزش و اطلاع‌رسانی این دسته از افراد انجام گیرد.
حیدری افزود: در حال حاضر در بخش مداخلات بهداشتی بیماری ایدز قرار داریم و باید با بررسی جایگاه كنونی اصفهان، اعضای هیئت علمی و اجرایی بهداشتی را گرد هم آوریم و با كمك رسانه‌ها زمینه آموزش را برای اقشار مختلف مردم فراهم كنیم.
وی ادامه داد: در گذشته بیماری ایدز بیشتر در بین معتادین تزریقی مشاهده می‌شود در حالی كه امروزه با تهدید موج سوم این بیماری كه از طریق راه‌های جنسی است، به دنبال كنترل این بیماری از این راه هستیم.
وی اضافه كرد: با وجودی كه تهدید انتقال بیماری ایدز از روابط جنسی محافظت نشده وجود دارد اما هنوز در ایران و اصفهان انتقال از طریق معتادین تزریقی بیشتر وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان بیان داشت: از چند سال گذشته طرحی به منظور آموزش نوجوانان و جوانان اصفهان نسبت به بیماری ایدز با كمك چند دستگاه دولتی اجرایی كردیم كه نتایج قابل توجهی به دست آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha